Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så er det i dag

Redigeret 15 august, 2008, 09:01 i Endometriose
Er fastende nu, må stadig få væske
Men kl 16 og et godt stykke tid frem, så er jeg i narkose og de fjerner livmoderen og højre æggestok.
Regner med sige til lægen for forhånd at HVIS der er noget der tyder på den venstre har bare den mindste smule endo på sig, så må han gerne fjerne den også

Om jeg skal tage den ene slags hormonbehandling eller den anden, er mig ligemeget - det er mere psykologisk at jeg konstant vil mærke efter om der nu kommer smerter i venstre side tror jeg.

Kryds gerne fingre eller tanker omkring kl 16

MN

Kommentarer

  • Indstillinger
    MN Krydser fingre for dig. Det skal nok blive godt;-)
  • Indstillinger
    Hej.

    Håber din operation gik godt :o)

    Vh Skytten
  • Indstillinger
    Hjemme igen - eller rettere - det var jeg i går,
    Da jeg kom ind på operationsstuen kom jeg i tanke om jeg fra en tidligere lap har et ar i navlen som kan blive ømt så bad om ikke lægen kunne lade være skære der - sygeplejeskerne så underlige ud - de havde fået at vide det var åben kirurgi!!

    De hentede så lægen ind og han forklarede mig at ja, han havde besluttet fra starten af at gøre det åben, for bla få bedre overblik og dermed bedre sikre sig han ikke efterlod bare den mindste smule endo.

    Han var også med på at var der noget som helst galt med den venstre æggestok, så skulle den også ud, men den var så fin så fin.

    Tirsdag aften kunne de dog ikke rigtig smertestille mig - havde virkelig ondt, og de gav mig ellers både morfin, ketogan og jeg ved ikke hvad.

    Fik dog lidt søvn efterhånden og i løbet af onsdag faldt det mere og mere til ro, og jeg kom op og gå nogle gange.

    Onsdag aften fik jeg en solid cocktail så jeg fik en god nats søvn til torsdag.

    Torsdag kom jeg så hjem. Havde en snak med JK om onsdagen og jeg behøver ikke engang komme til kontrol - hvis alt går som han regner med, så kommer jeg ikke til at døje mere med smerter!! 7-9-13!!!!!!!

    Pt har jeg selvfølgelig operationssmerter og mere træt end efter en lap, men det er der jo ikke så meget sige til.

    Så er træt og har naturligvis ondt i underlivet, men det er på en anden måde synes jeg. Så kryds lige fingre for det reelt allerede ER en ændring jeg kan mærke!!!

    Lige på operationsbordet inden de bedøvede mig var jeg godt nok ved at gå lidt i panik fordi jeg jo ellers havde indstillet mig på kikkert-fjernelse men de gav mig heldigvis hurtigt det smertestillende man får, masken med ilt og så sovemidlet - nåede bare høre "nu får du sovemidlet - tænk på noget rart" og så tror jeg nok jeg fik mumlet "det skal jeg nok" og så husker jeg ikke noget før end sygeplejesken kæmpede med at smertestille mig.

    Desværre fik jeg åbenbart en allergisk reaktion på et eller andet og fik udslet - mærkede ikke selv noget til det, men sygeplejesken kontaktede anestæsilægen og gav mig noget antihistamin - og så forsvandt udslettet.
    Så den arme aftensygeplejeske havde en hård aften - der var fyldt op med patienter og jeg krævede en del opmærksomhed pga smerter og udslet - men hun var nu så sød så sød.

    Jeg hørte på et tidspunkt nogle andre underlivspatienter tale om at de havde læst på en debat om luft - så mon nogle af jer tøser herinde er blevet opereret på søllerød tirsdag d. 12 august??

    Kunne da være lidt pudsigt
Log in eller Registrér for at kommentere.