Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operationen og bivirkninger??

Redigeret 12 august, 2008, 12:41 i Endometriose
Hej piger.

Så har jeg været til Forundersøgelse og også fået svar på nogle vævsprøver - jeg har desværre Endo. Lægen mener jeg har det i stadie 2 pga. min cystes størrelse. (?)
Jeg har fået tid til operation i sep., så det er dejligt at jeg ikke skal vente alt for længe. Derefter skal vi ret hurtigt igang med inseminering, så HÅBER, HÅBER, HÅBER jeg at det lykkes, har jo 4 IVF-behandlinger bag mig, som ikke gav pote, såå.. (pga. nedsat sædkvalitet hos gamel partner).
Er faktisk også lidt skuffet og sur over det behandlingssted vi gik på dengang, for min læge idag, mente at jeg altid har haft endo - hvorfor opdagede de andre læger det så ikke???
Men jeg er da glad for at jeg ikke har smerter på den måde som jeg kan læse nogle af Jer piger har det - det må godt nok være hårdt! Har I altid haft så mange smerter? Eller er det noget der kommer hen af vejen (håber jeg da virkelig ikke)
Er der bivrkninger ved operationen? Tænker langsigtet.. Kan man få smerter ifm. sex, selvom man ikke har haft problemer med dette før? Kan man få flere mens. smerter?? osv osv

Vh Skytten

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Det er lidt individuelt om man har tendens til arvæv eller ej.

    Jeg selv får ikke meget arvæv så jeg har ikke øgede smerter pga selve operationen, men mit endo er desværre vokset tilbage.

    Den klinik du gik på før - opererede de dig? Ellers kan endo godt være usynligt.

    De læger jeg går ved, bruger ikke stadier, så ved desværre ikke hvad, hvordan og hvorledes med det.
  • Indstillinger
    Hej Nielsen.

    Nej, da jeg var i behandling mod barnløshed med min ex., "fejlede" jeg intet. Vi blev undersøgt i hoved og r.., og den eneste årsag man fandt til at vi ikke var blevet gravide i de 2 år vi havde forsøgt inden vi tog til lægen, var at han har dårlig sædkvalitet. Vi gik så fra hinanden af forsk. årsager efter 4 forsøg med kunstig befrugtning uden held.
    I dag står jeg så lidt i samme situation igen, vi har prøvet længe på at blive en lille familie, uden held, min mand blev så tjekket, og alt er fint, og så blev jeg jo tjekker igen, og har nu fået konstateret endo. og en stor cyste.. Måske har jeg haft det alle år uden at have cyster, eller også er det måske bare først blusset op nu - hvem ved...
Log in eller Registrér for at kommentere.