Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp! Er jeg gravid?

Redigeret 28 august, 2009, 16:53 i Prævention
Hej jeg er en pige på kun 14 år, snart 15. Jeg havde noget kørende med en dreng i juli og det endte med at vi havde samleje et par gange, men selvfølgelig med kondom. Men nu er vi i august, og jeg skulle have haft min mens for lang tid siden. Jeg er så bange, jeg kan ikke få det ud af hovedet, hvis jeg er gravid. For det er jo for sent endten at købe en fortrydelses pille eller andet. Og abort kan jeg jo ikke. Jeg er bare så bange.
Jeg har tænkt mig i slutningen af måneden hvor jeg er sikker på at jeg ikk bare får min mens senere, at gå ind og købe en graviditetstest. Hvis den er positiv begår jeg selvmord. Det er den eneste udvej jeg selv mener jeg har. Jeg har før tænkt på det, og jeg går hver dag og tager mig mod til det..
Please er der nogen der kan hjælpe mig? eller er alt håb ude? :/ jeg er så skide bange ... :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Gå ned og køb en test nu.. Og få det overstået.. Ellers ring til din læge.. Han/hun skal nok støtte og vejlede dig :-)...
  • Indstillinger
    Det har jeg gjort nu (: den var heldigvis ikke positiv og dagen efter kom min mens. Den var 6 dage forsinket, men det var en stor lettelse alligevel. (:
  • Indstillinger
    Selvmord?

    Tusindvis af teen-age-børn som bliver gravid hvert år. Tror du selvmord er den eneste udvej?

    Hvis du bliver gravid, kan du bare få en abort. Så svært er det heller ikke. Og hvis du tuder over at du lige har dræbt et barn, så er der nogle ting du ikke har lært endnu.

    Et barn får sjæl eller LIV efter 3-5 måneder. Så du dræber faktisk ikke noget. Det er bare en sæd-celle der dør. Og sædceller er ikke levende. Det er ligesom hvis din kæreste spermer på gulvet eller lign. Og du tører det væk. Så er der millioner af sædceller som dør. Det er præcis det samme.

    Så næste gang du skriver noget med selvmord, så tænk dig om. Det er ikke den eneste udvej. Og i vejle ( ligger på jylland) og masser af andre steder kan du få en abort, uden at dine forældre får noget af vide. Så der ikke noget at være bange for.
  • Indstillinger
    Ej prøv da lige og slap af... Selvfølgelig var det ikk fedt hvis du var gravid, men der findes sq da en løsning.. og har du overvejet at din mens muligvis var forsinket, fordi at du gik rundt og var pisse nervøs? Hvis du stresser kroppen og konstant tænker over at du skal ha' din mens, så forsinker du den... Relax!!
  • Indstillinger
    Ehm, synes lige jeg ville lave en rettelse til info om at det kun er en sædcelle man dræber og ikke et barn ved abort.
    Et barn er FULDT udviklet i 12 uge, altså tre mdr efter undfangelsen. Det mangler kun at vokse og udvikle sine organer bedre, men det har altså et lille bitte hjerte der slår meget heftigt og kraftfuldt. Gør det allerede omkring 6 uge. Man kan rent faktisk se et fuldt udviklet barn på scanningen i 12 uge. Øjne, hjerte, næse, mund ect...
    Lidt stof til eftertanke!! Er ikke i mod abort, men det er ikke bare sådan lige til - tænk lidt over det...
Log in eller Registrér for at kommentere.