Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spiral??

Redigeret 7 december, 2009, 13:36 i Prævention
Hej.. Jeg ville gerne høre om det måske kunne være godt for mig at få spiral?? Jeg er 23 år, men har ikke været gravid endnu, men har hørt man kan få det der hedder en Flexi-T.. Er der nogen der kender noget til den?

Vil gerne høre fra andre der har spiral.. Enten kobber eller homonspiral.. Mærker man noget til den?? Hvordan er blødningerne??? Er der nogen fordele - ulemper..??

Håber der er nogen der vil svarer.. :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har haft en Flexi-T spiral i 4 år.

    Jeg havde ingen problemer overhovedet med den, mærkede den aldrig og stik imod alle andre, fik jeg mindre menstruation med den.
  • Indstillinger
    jeg er 23, har aldrig født, og har netop fået sådan en flexi-t spiral sat op for nyligt.

    det var temmeligt ubehageligt at få sat den op, jeg besvimede kortvarigt (det er åbenbart normalt) og var ret tummelumsk et par timer efter, så husk at tage nogen med der kan pyldre lidt om dig :)

    jeg har lige haft min første menstruation, har blødt meget, og haft ret mange smerter. jeg er godtnok spændt på at se om det vil tage lidt af fremover.

    så det er ikke helt problemfrit. men jeg får migræne af hormoner, så det er den eneste løsning for mig.
  • Indstillinger
    Jeg vil ikke anbefale spiral, havde selv i tidernes morgen, før jeg tænkte på at stille spørgsmål ved tingene, en kobberspiral.
    1.Det var smertefuldt at få den sat op.
    2.Blødningerne kunne godt vare mange dage 8-9.
    3.Da den skulle fjernes kunne lægen ikke finde den og jeg måtte scannes for at se om den gemte sig et andet sted i min krop - den var væk, faldet ud af sig selv uden min viden, delvom dette ikke skulle være muligt hvis den nogensinde havde siddet korrekt:(
    4.Spiral kan forårsage at allerede befrugtede æg udstødes altså at man abortere fremfor at graviditet forhindres. Havde jeg vidst dette, havde jeg aldrig nogensinde fået spiral.

    Hilsen Sue
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg er 22 har ikke været gravid og har haft en flexi-t spiral i 4 år. Opsætningen gjorde lidt ondt men fik bedøvende indsprøjtninger til at tage det værste. Jeg fik næsten med det samme mensturationssmerter og mens begyndte samme dag. Mens har siden været regelmæssige og ikke voldsommere end før spiral.

    Jeg mærker den slet ikke og den sidder som den skal. Den eneste ulempe er at jeg oftere end før får svamp.

    Håber du finder den løsning der passer til dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.