Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

helt nede.... HJELP!

Redigeret 1 september, 2008, 11:19 i Åben debat om overvægt
jeg er en pige på 11 år
som vejer ca.59 kg. og er 165 cm. høj.
vi har et meget stort problem med overvægt i min familie. Min mor er overvægtig det samme er min onkel og jeg. jeg lever rimeligt sundt.

jeg drikker ikke sodavand og jeg bryder mig heller ikke om det. jeg drikker rigtig meget vand.
jeg spiser slik, men det er max.en gang om ugen.
jeg spiser sukkerfrit slik,tørret frugt og nødder.

jeg går til fodbold 1 gang om ugen i 2 timer.
jeg har idræt i skolen 1 gang om ugen i 2 timer.

men når jeg er nede så kan jeg godt blive ved med at spise selvom jeg er mæt.

alle pigerne i min klasse er MEGA tynde selvom de æder slik i lange baner.
og det gør mig virkelig ked af det.
det er ikke rigtig nogle der støtter mig i at jeg vil tabe mig.

har i et godt råd til hvad jeg kan gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære dig ;o)
    nu er du jo ikke så gamel så kan det være rigtig svært da an som reglt brge sin mor og far..
    Men jeg synes du evt skulle snakke med din klasselære så du kan få tid hos din sundhedplejeske på skolen hun/han vil kunne hjælpe dig med at tabe dig ,o)
    mvh mig
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Håber du ser mit svar, selv om det er lidt tid siden du skrev dit indlæg.
    Du lever jo virkeligt sundt, motion og sundt mad, Min datter er også 165 cm høj og vejer 59,5 kg. Hun er SMUK, hun er lige netop som hun skal være. det tror jeg også at du er. Min niece, derimod, blev akut indlagt i lørdags pga anoreksi- hun er IKKE smuk, hendes hud hænger over hendes knogler og hun er blevet fysisk syg af at motionere for meget og spise næsten ingenting. Vi er også meget overvægtige i vores familie- hele banden, pånær vores børn. Min niece var simpelthen for bange for at blive lige så tyk som resten af familien ( kender du det?)at hun stille men sikkert gjorde sig selv syg, både fysisk og psykisk. Derfor, se dig selv i spejlet og se hvor smuk du er, pas godt på din krop, både mht overvægt og undervægt.
    Knus
Log in eller Registrér for at kommentere.