Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Flimmer for øjne.

Redigeret 28 september, 2008, 06:10 i Åben debat om øjne
Nogen der kender til det, at få flimmer for øjne????
Jeg får flimmer for øjne, hvis jeg får kigget ud i lyset, en sommerdag. Eller når jeg kigger i computerskærmen. Faktisk næsten hver gang, jeg får noget stærkt lys i øjne, så begynder det at flimre, og det bliver ved i lang tid. Og kan gøre mig næsten helt (midlertidig) blind på især det ene øje.
Det eneste der hjælper, er at jeg sidder i et totalt mørkt rum, indtil det er gået væk. Og når det så forsvinder, så får jeg nærmest en "død" plet et stk tid. Der hvor det flimrede.
Det forsvinder dog efter et stk tid, også kan jeg se normalt igen.
Men nogen der kender til det, og ved hvorfor man får det????????????????????????????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan tro, jeg kender til flimmer for øjnene. Især lys kan jeg have svært ved at klare. Det er noget der sker efterhånden, som man bliver ældre. Men jeg synes jo nok det lyder meget voldsomt hos dig. Hvad med en tur hos øjenlægen, bare sådan for en sikkerheds skyld.
  • Indstillinger
    Jeg tror det er migræne (migræne med aura uden smerter).

    Jeg har gennem de sidste 10 år lidt af det samme - periodiske anfal med zig zag flimren for øjnene. Jeg får ikke decideret hovedpine, men kan godt have lette "tømmermænd" efter et anfald.

    Mine anfald fremprovokeres typisk af for meget lys - fx. fra computerskærmen, solen eller et stykke hvidt papir, og typisk altid i forbindelse med anstrengelse af øjnene (typisk læsning).

    Anfaldnene har været hyppigere det seneste års tid, og jeg fornemmer også en smule svimmelhed umiddelbart inden.

    Prøv at Google "migræne aura".
  • Indstillinger
    Tusind, tusind taak for svarene. Hvor er det rart endlig, at få nogle svar, og høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan...
    At få sat nogle navne og svar på, hvordan jeg har det.
    Så TUSIND TAK!!!
Log in eller Registrér for at kommentere.