Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hævelse over venstre ankel og hævede fødder især om aftenen

Redigeret 5 august, 2008, 13:46 i Fod- og knæskader
Jeg har en konstant hævelse over venstre ankel og mine fødder hæver jævnligt - hvordan får jeg undersøgt årsagen?

Jeg har nu haft en hævelse på ydersiden af venstre skinneben lige over anklen og foran på benet i lidt over ét år. Jeg har ikke haft nogle egentlige skader, men opdagede hævelsen efter et af mine morgenløb, hvor anklen føltes hævet. Jeg har været til fysioterapeut som mener det er senernes vedhæftning bag på skinnebenet det er galt med, og det var rigtigt nok ømt da de begyndte at massere på vedhæftningerne bag på benet. Men det lykkedes ikke at få hævelsen til at forsvinde og nu er den bare permanent. Jeg løber stille og roligt 5 km hver anden dag, og synes godt jeg kan mærke at hævelsen er lidt mere spændt dagen efter, men det gør ikke ondt når jeg løber og heller ikke bagefter. Jeg kan kun mærke og se at det er hævet.

Nu er mine fødder og underben begyndt at hæve nogen gange især om aftenen, og så kan jeg tydeligere mærke hævelsen over venstre ankel. Det forsvinder typisk i løbet af natten, men jeg er til gengæld ret spændt i læggene når jeg vågner om morgenen, indtil jeg får lidt gang i bentøjet. Jeg har smurt hævelsen med noget gel fra Apoteket igennem en kortere periode, men det hjælper ikke noget, og jeg har også stoppet løbningen i en periode for at se om det hjalp, men det gjorde det ikke.

Min læge mener ikke at hævelsen er sygelig, men ikke desdomindre kan jeg mærke den hver dag og jeg må indrømme, at det gør mig lidt urolig.

Er der nogel af jer som har erfaringer med at få sådanne skader undersøgt, hvordan og hvor? Eller som måske har et bud på årsagerne til mine problemer.
Log in eller Registrér for at kommentere.