Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Chron og graviditet...

Jeg er en kvinde på 27år, som har morbus chron.
Min kæreste og jeg har længe talt om at få børn, og nu vil vi rigtig gerne have et snart, er der nogen herinde, der selv har fået eller kender nogen med chron som har fået børn?
Håber snart at høre noget...

På forhånd tak

Hjelmsgaard80

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Hjelmegaards80


    Jeg så dit indlæg, og skriver til dig, da jeg selv lider af en for lægerne endnu ukendt tarmsygdom.

    Der er mistanke og Chron eller en anden sjælden lidelse som giver nogle tarmspasmaer, og jeg skal derfor igennem en række forskellige undersøgelser, i håb om at lægerne finder den rette sygdom, så jeg kan få ret behandling.

    Jeg er derfor lidt nysgerrig for at høre fra en anden med denne lidelse. Hvordan du oplever din sygdom og hvilke symptomer har du.

    Jeg håber at du vil svarre mig, også selv om jeg ikke kan svarre dig på dit spørgsmål.

    Mvh
    12og34
  • Indstillinger
    Hej...

    Selvfølgelig vil jeg svare dig...
    Jeg har haft et noget atypisk forløb, da min sygdom ikke har været i bero fra dec. 99' og frem til feb. 08' så først nu er der ligesom ro på...
    Jeg har haft mange smerter, hver evig eneste dag, og der er gået mellem 1 og 23 dage imellem jeg har været på wc, der udover er jeg rykket ind og ud af hospitalet konstant.... Men nu mener lægerne at jeg er så 'rask' som man kan blive med denne sygdom...
    Håber lægerne finder ud af hvad du fejler, så de kan hjælpe dig...

    Hjelmsgaard80
  • Indstillinger
    Hej Hjelmsgaard80

    Jeg fik konstateret Chron ca. ½ år efter jeg fik min første datter. Jeg havde en perfekt graviditet og mente på det tidspunkt at jeg sagtens kunne få 10 børn. Desværre var det også graviditeten som udløste Chronen. Efter et længere sygdomsforløb fik jeg det bedre og bedre og min mand og jeg ville gerne have et barn mere. Denne gang tog det et år før jeg blev gravid hvor første gang tog det kun få måneder. Jeg havde ingen gener under graviditeten og efter fødslen gik der ca. 1 år før det næste anfald i chronen kom, så alt i alt føler jeg mig heldig. Min største bekymring i dag er ikke hvornår det næste anfald kommer, men om jeg har givet den videre til mine børn.
    Held og lykke......

    Med venlig hilsen Chron37
Log in eller Registrér for at kommentere.