Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dårlig hørelse = bideskinne?

Jeg gik til ørelægen i den tro, at jeg var begyndt at høre dårligt. Var igennem alle mulige tests, og min hørelse fejler ingenting.

Derimod spurgte lægen mig ind til, om jeg led meget af hovedpine, nakke- og muskelinfiltrationer, ømhed i kæberne samt urolig søvn. Alt dette kunne jeg svare ja til, og lægen fortalte mig, at han kunne ikke give mig noget entydigt svar på, hvorfor det kan påvirke hørelsen, blot at det kan det.

Han anbefalede mig at tale med min tandlæge om at få en bideskinne, da han mente, at alle min gener stammer fra, at jeg bider tænder sammen om natten.

Er der nogen som har haft et lignende problem og har erfaring med brug af en bideskinne?

På forhånd tak for jeres svar.

Mvh. Olsen07

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Olsen7
    Jeg har gjort det samme for nogle år siden, og min tandlæge kunne se hvordan jeg havde slidt på mine tænder om natten.

    Jeg havde så ondt i kæberne om morgenen.

    Hun anbefalede mig infrarød varme, og det hjalp.

    Jeg har kun en lille lampe med infrarøde stråler, men hele kroppen har godt af den varme, og jeg har prøvet den store sauna et par gange.
    http://www.kropsinstituttet.dk/?/c/x
  • Indstillinger
    Hej Tulle

    Tak for svar. Jeg har fået en tid hos min tandlæge i næste uge, og så må jeg se, hvad denne siger til problemet.

    Mit problem er nok, at det giver mig voldsomme spændinger i nakke og skuldre med hovedpine til følge. Det svækker åbenbart også min hørelse i ny og næ, og giver mig en dårlig og hyppig afbrudt søvn.

    Jeg ved ikke om du havde de samme gener og om det infrarøde lys kunne hjælpe på dette? Men hvis jeg kan få noget, der hindrer sammenbidning om natten, så er det nok den vej jeg vil gå.

    Mvh. Olsen
  • Indstillinger
    Hej Olsen
    Jeg døjer også med nakke og skulder, måske efter et piskesmæld, men nok også slidgigt.

    Det med kæben ligger mindst 15 år tilbage, det kom efter noget bøvl på vores arbejdsplads, vi var 3 kvinder der skrev sammen med fagforeningen, da vi var blevet snydt for nogen tillæg.

    Det gav de spændinger, som infrarød varme løste op for.

    Hvis jeg kunne tage mig sammen, så ville jeg gå i infrarød sauna en gang om ugen, for det hjælper på DET HELE.

    Vi har en klinik i den nærmeste storby, hvor de har en infrarød sauna, men der er jo så meget man skal, og jeg lider ikke dagligt.
  • Indstillinger
    Hej Tulle

    Jeg ved at der findes en infrarød sauna i svømmehallen i en nabo by, men det er en noget lang køretur.

    Jeg vil lige afvente min tandlæges mening. Men jeg holder dit råd "in mente" for noget må der simpelthen ske.

    Tak for tippet.

    Mvh. Olsen
  • Indstillinger
    Mine ører lukkede, som om der var en prop i. Det var også infiltrationer. Det hjalp, da jeg fik massage.
Log in eller Registrér for at kommentere.