Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kost

Redigeret 3 august, 2008, 14:18 i Endometriose
Kan det passe at vi ikke må spise hverken kartofler eller ris?

Kommentarer

  • Indstillinger
    du må jo spise hvad du vil -
    NOGLE har bare god gavn af at skære de ting ud af kosten. Personligt kan jeg ikke mærke forskel om jeg spiser kartofler, grovpasta eller ris eller ej, så jeg spiser dem, men så passer jeg tilgengæld på med alkohol, da alkohol kan trigge smerter for mig

    Så man må prøve sig frem, hvad der fungerer for en - jeg nægter f.eks at opgive min kaffe selvom koffein også kan være godt ikke få for meget af.

    Håber du finder ud af hvad der fungerer for dig
  • Indstillinger
    det jeg mente var om det er rigtigt at der er noget i ris og kartofler eks. stivelse som ikke er så godt for os?Altså som påvirker hormonerne eller lign?
  • Indstillinger
    Ja, de hurtige kulhydrater skulle øge produktionen af østrogen, som er det, der "fodrer" endometriosen - men mener kogta kartofler er tilpas langsomme til de fleste kan "tåle det"

    Hvis man skærer noget ud af sin kost, vil de fleste ikke opleve nogen ændring i et par måneder, det tager VIST nok ca 3 mdr før man kan begynde konkludere, kan ikke helt huske det

    Prøv af kontakte foreningen - de kan forklare det hele meget mere nøjagtig og hvorfor og hvordan og hvorledes :o)

    Og de vil hellere end gerne hjælpe dig med at finde ud af det med kosten - mener de har en kontaktperson, hvis man har spørgsmål omkring kosten, så prøv at maile til www.endo.dk (mail-add står derinde) - de kan hjælpe med et meget mere korrekt svar end jeg har givet dig
Log in eller Registrér for at kommentere.