Hjem Kvinder PMS og menstruation

HJÆLPPPPPPPPPP!!!!! VARIG MENSTRUATION

Redigeret 12 august, 2008, 14:47 i PMS og menstruation
HEJ MED JER

JER ER 37 ÅR OG SIDEN JEG FIK MIN MENS HAR DET ALTID VÆRET KRAFTIG OG DET HAR VARET LANG TID. JEG HAR PRØVET ALT FRA P-PILLER, MINI PILER OG TID SIDST HAR JEG FÅET ET HORMONSPIRAL. DET HJÆLPER IKKE. OM MÅNEDEN ER JEG 3-4 DAGE FRI AF BLØDNINGER. MIN MENS ER BRUN OG DER KOMMER KLUMPER. JEG ER MEGET TRÆT OG JEG HAR OGSÅ BLODMANGEL. KAN NOGEN HJÆLPER MIG MED NGLE GODE RÅD ELLER HVIS NOGEN HAR OPLEVET DET SAMME SOM MIG HVAD HAR VELKOMNE GJØRT??????

HILSEN
DANA

Kommentarer

  • Hejsa...
    Jeg ville gå en tur til lægen, som så kunne sende dig videre til en gynækolog...
    Min mens har også altid været noget rod, hvor jeg blødte meget og i lang tid af gangen (jeg er 24)
    Men sidste år. blødte jeg meget kraftigt i en lang periode, med og uden klumper hele tiden... Min læge valgte og sende mig akut på hosp. på den akutte gyn. afd.
    Det viste sig at jeg havde en del cyster (godartede) på ægstokkene, PCO, og en lille form for endometriose... Nu er jeg i behandling med nogle piller der hedder perlutex, som opretter en kunstig cyklus, og siden jeg begyndte på dem sidste år, er min mens kommet til tiden og varer kun 6 dage... Men det bedste erm at jeg ikke bløder nær så kraftigt mere... Så sys bestemt du skal tage til lægen og få det undersøgt...
    Knusser herfra :-)
  • Hej Dana.

    Selvfølgelig skal du da starte med at blive checket hos lægen, men jeg fornemmer næsten, at det er du allerede.

    Jeg har også altid haft kraftige og langvarige menstruationer. Og så har jeg haft perioder, hvor de er blevet længere og længere, så det til sidst varer over 14 dage hver gang. For nogle år siden gik jeg længe hos en gynækolog, som checkede mig på alle måder og prøvede forskellige ting, uden at det hjalp. Da der åbenbart ikke var noget alvorligt i vejen med mig, besluttede jeg at forsøge at finde en løsning selv. Så jeg læse en bog, der hedder "harmoniske hormoner", og gik på en kur, som beskrives i bogen. Og det hjalp!

    Nu er den så gal igen, og da jeg har prøvet det før, tror jeg faktisk heller ikke jeg fejler noget alvorligt denne gang. Det er nok mere noget med hormonbalancen. Nu har jeg så læst om en endnu enklere kur, som såmænd bare går ud på at lade være med at drikke mælk overhovedet. Det er lidt for tidligt at konkludere noget endnu, men det virker umiddelbart lovende.

    Så det synes jeg da du skal prøve - start med at udelade al mælk af din kost, og hvis det efter et par måneder ikke er blevet bedre, så kan du jo læse bogen og se om det hjælper med kuren.

    Held og lykke fra Lene
Log in eller Registrér for at kommentere.