Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forkert?

Redigeret 12 august, 2008, 12:26 i Anoreksi
Man siger at livet har mange store spørgsmål, man skal finde et svar på. Nogle mener at man skal leve livet inden det for sent? Men hvis man skal opleve og prøve ting af, hvorfor er dette så et problem? Jeg prøver livet af, prøver forskellige ting – bare på en anden måde. I stedet for at tænke på fester, tænker jeg på mad og kalorier. Hvorfor bekymre folk sig over at jeg uforsker livet og min krop, på en anderledes måde. Det mit liv, min vej til lykken til at finde ud af hvem jeg er. Jeg kan ikke stoppe. Mine tanker er mit ”narko”. Mine veninder fortæller om deres druk turer og fyrer, men jeg kan ikke fortælle dem at jeg ikke vil spise, at jeg cykler ud i skoven efter aftensmad, for at stikke to fingre i halsen, for at få det bedre – at mad gør mig ulykkelig..
Min mor siger at jeg er ligesom alle andre unge. Men alle andre fortæller deres hemmeligheder, og deres oplevelser med at være ung. Men hvis jeg er ligesom alle andre unge, hvorfor lever jeg så et doblet liv, og intet fortæller om mine tanker?


Er jeg den eneste, som kigger i spejlet og siger: HVOR ER DU FORKERT!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig. Nej du er bestemt ikke alene om selvhadet. Jeg lider selv af anoreksi, og jeg ved hvad du går igennem. For nogen som os, er det vigtigt at åbne op, og fortælle lidt om hvilke tanker vi går rundt med, for det er svært for andre at se. det er en skidt måde at udforske sin krop på, og en skidt ting at gå så meget op i mad og kalorier, men det tror jeg godt du ved. Jeg ved ikke hvordan jeg bedst skal hjælpe dig. men jeg vil gerne snakke noget mer med dig, hvis du er interesseret i det? jeg er selv 19 år..
  • Indstillinger
    Tak fordi du svarede.
    Jo, har interesse i at snakke om tingene.
    Jeg brød sammen i går. Orkede ikke mere, synes alle de tanker er så hårde bare at gå rundt med.
  • Indstillinger
    Hvad skete der da du brød sammen? .. jeg ved hvor hårdt det er, men jeg ved også hvor vigtigt det er at rejse sig igen, efter man er faldet. Man må bare kæmpe videre, og ikke opgive fordi det er svært. og du må tro på, at vejen frem, er at blive rask og spise normalt. DU vil kun blive mere ulykkelig jo længere ned vægten kommer..
Log in eller Registrér for at kommentere.