Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP

Redigeret 31 juli, 2008, 04:58 i PMS og menstruation
Jeg er en pige på 35, hvis menstruation plejede at være regelmæssig lige indtil for to måneder siden. Min menstruation plejede at komme på 28-31 dagen, men i sidste måned begyndte den på 36. dagen og jeg venter stadig menstruation i denne måned. Der plejer jo at være en smule pletblødning et par dage før den egentlige menstruation, men pletblødninger har der heller ikke været endnu. Er der nogen der kan hjælpe mig? Er meget nervøs og dybt bekrymret. Jeg tager ikke p-piller og er langt fra gravid...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej FruInge73

    Hvis enhver sandsynlighed for graviditet er udelukket, så kan det jo næppe være det??

    Jeg er 41 år og har altid haft meget regelmæssig menstration. Dog har jeg oplevet, at hvis jeg har været ude af følelsesmæssig kontrol (sorg, krise, mistet job etc.), så har min menstration haft nogle dages forsinkelse. Har du været eller er du følelsesmæssigt i ubalance?

    Hvis du ellers har det godt fysisk, altså ikke har smerter, er mere end normalt træt eller har oplevet andre gener, er der næppe noget alvorligt galt.

    Giv det nogle dage endnu, og hvis ikke der sker noget, så få en tid hos din læge og få det undersøgt.

    Mvh. Olsen07
  • Indstillinger
    Jo, måske kunne det være grundet ubalance rent psykisk. Jeg venter blot min menstruation, for så at kunne komme igang med behandling for barnløshed. Tænkte lige netop, at den manglende menstruation var en vigtig faktor, lige inden vi går i gang. Vi har ventet meget længe på lige netop dette. Desuden er der en krise i familien, så måske går jeg netop og tænker på alt dette, altså uden jeg egentlig er bevidst om det. Jeg frygter jo altid at det er det værste der der i vejen med mig... cancer og så videre. Måske er det fordi at intet må gå galt nu vi er så tæt på måske og få et stort ønske om et barn opfyldt. Jeg venter lidt endnu og ser hvad det sker. Tusind tak for dit svar.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Uden at være læge eller for den sags skyld psykolog, så ser jeg en meget stor sammenhæng mellem dit liv lige nu og din manglende menstration.

    Alene det faktum, at du/I går og venter på den, for at komme videre i et forløb, kan påvirke overordentligt meget. Det er jo en stressfaktor af høj dimension.

    Det er nemmere sagt end gjort, men prøv at slappe af, undgå for alt i verden tankemylder i negativ retning. Hvis du har mulighed for at engagere dig i noget, som vil flytte dit fokus, så var det måske en idé.

    Jeg tror ikke på, at du lider af noget alvorligt. Hvis du ikke har andre gener, som peger på noget i den retning, så slå den tanke ud af hovedet.

    Det er vigtigt at vide, at ens psykiske tilstand kan lave noget rod i tingene, og derfor er det vigtig, at du arbejder bevidst med dette og finder en måde hvorpå, du kan få mere ro og balance i dit liv.

    Held og lykke på jeres vej til at få et barn.

    Mvh. Olsen07
Log in eller Registrér for at kommentere.