Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

feber?

Redigeret 29 september, 2008, 06:47 i Åben debat om forkølelse
Kan man have 37.7 - 37.8 i feber uden man fejler noget og at det kun er pågrund af at der er så varmt udenfor som der er for tiden?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej du :)
    Jeg er en halvgammel kone, og jeg føler også jeg går med feber, men jeg tror det er på grund af varmen - jeg sveder så det driver af mig, og indvendig føler jeg lidt "kuldegysning".

    Jeg kan se i dine indlæg, at du bekymrer dig for mange ting - at din mor blev syg, og du er angst.

    Jeg husker godt hvordan jeg havde det, da det var min far der blev syg, jeg husker angsten for, at vi andre skulle blive syge, og blev overdrevet opmærksom på alt.

    Jeg kom igennem den tid, og i stedet blev jeg stærk - nu ville jeg ikke bekymre mig om sygdom - ikke rende og føle her og der, om der var knuder o.s.v.
    jeg sagde til mig selv, at det kun ville forpeste mit liv, og man kan jo ikke teste alt, men i stedet begynde at få nogen interesser der optager en, så tankerne kommer hen på noget andet.

    Jeg tror også du kommer igennem din angst - snak med nogen gode venner eller hvem du nu har tillid til, det hjælper at snakke om de problemer man har - du ved inderst inde godt, hvorfor du har det sådan, men det er svært så længe det står på.

    Alt godt til dig og din familie.
  • Indstillinger
    Man kan få en smule feber af nervøsitet. Det er ikke bare noget jeg skriver. Jeg husker da jeg skulle have kørekort. Hver eneste gang jeg skulle ud og køre fik jeg feber. Jeg måtte sommetider aflyse køretimen. Så snart timen var gået, forsvandt feberen. Mærkeligt, men sandt.
  • Indstillinger
    ja for det er meget mærkeligt. Det var også meget mærkeligt for 6 dage siden cirka så fik jeg det pludselig rigtig skidt, så fik jeg målt feberen og så var den på 37.8 cirka, men så målte jeg den senere på aftenen så var den på 37.4. syntes min feber svinger utroligt meget og det er utroligt jeg ik fejler noget? igår f.eks der sku jeg holde noget fest for nogle venner, men inden de kom fik jeg det så dårligt igen , målte min feber med den var så på 37.5, senere på aftenen fik jeg det så dårligt igen igen, så blev jeg nød til at gå nedenunder og måle den og så havde jeg pludselig feber 37,7, så gik det så væk igen & så idag, så har jeg så 37.7 igen allerede nu. fatter ingenting af det ?
  • Indstillinger
    ej men det utroligt!
    Den ene dag får jeg det dårligt og feberen er oppe på 37.7-8 stykker 2 timer efter er den faldet til 37.4, når jeg vågner og måske har de tlidt dårligt så er den oppe på 37.5 hvilket jeg ved er en for høj morgentemperatur og lidt senere falder den lidt igen og andre gange går den op på de 37.7 igen, jeg forstår ingenting af hvad det kan være, for jeg har fået taget masser af blodpøver og det viser bare ingenting? har i nogen ide? Jeg ved det ku være nervøsitet men det er bar eik altid jeg får det i en sammenhæng hvor jeg er nervøs :(
  • Indstillinger
    Jeg tror ikke, det er noget sygeligt. Det er meget almindeligt, at kropstemperaturen svinger i løbet af en dag.

    Der er ingen grund til at måle sin temperatur flere gange om dagen, medmindre man har feks influenza.

    Du skal mærke efter, om du har kulderystelser afløst af svedeture. Man plejer ikke at være i tvivl, hvis man har feber.

    Når du er undersøgt ved lægen, tror jeg, du må stole på, at der ikke er noget galt med dig!
Log in eller Registrér for at kommentere.