Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rejse og detektor

Redigeret 10 februar, 2010, 12:28 i Rygsmerter
Hej alle,

Håber alle nyder sommeren og det dejlige sommervejr (omend jeg bedst kan lide det lidt overskyet).

Jeg skal i slut august ud at rejse. 14 dage til Bulgarien. Det glæder vi os selvfølgelig til - specielt da vores tur sidste år måtte aflyses pga mit helbred. Dog er jeg samtidigt lidt skeptisk for hvordan det vil gå med min ryg. Det er jo hårdt mht selve rejsen med kufferter og 2 små børn... men den tid den glæde.

Er der nogen der er bekendt med hvorledes man skal forholde sig til metaldetektoren som man skal igennem ved tjekind, når nu man som jeg har metal i ryggen (efter en stivgørende operation)?? Skal jeg mon have et skriv fra min læge, eller hvad?

Mht medicin ved jeg at jeg skal få et skriv fra apoteket.

Forsat god sommer.

/Stengaard

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Stengaard
    Du kan trygt gå igennem metaldetektoren der er ikke noget der bipper hihi så god tur.Hanne
  • Indstillinger
    Okay - Tak Hanne - havde nemlig fået en masser advarsler om det modsatte.
    men så vil jeg da bare med sindsro gå igennem detektor, for så at tænke på dig når sikkerhedsvagterne brutalt smider mig ned på gulvet med knipler og pistoler for livet.. :)
  • Indstillinger
    Hejsa Stengaard :-)

    Jeg ved ikke helt m.h.t. metallet, men spørg dog lægen for en sikkerhedsskyld.
    En anden ting du bør huske er, at få lavet dig et af de blå sygesikringskort, for som kronisk smertepatient er det et most for, at være ordenligt dækket ind.
    Nu kan jeg ikke lige huske m.h.t. Bulgarien, men du kan tjekke det på kommunens hjemmeside, hvordan det forholder sig med Bulgarien.
    Der er nemlig specielle regler for Tyrkiet og 2 Østeuropæiske lande, hvor man kun kan sikre gennem en ordenlig rejseforsikring.

    M.h.t. pillerne så er det sådan, at dem du skal have papir på, må du kun have med i original indpakningen, og kun til præcist de antal dage du er væk i.

    Ud over det vil jeg bare ønske jer en rigtig god tur og i må få en masse gode minder med tilbage :-))
  • Indstillinger
    Hej Johnny,

    Tak for dit skriv. Dejligt at høre fra dig.

    Jeg er ved at få lavet et medicinpas på apoteket, og skal rigtigt nok huske KUN at pakke til antal dage og dosering.
    Jeg har talt med lægen i dag, som ikke kender til tilfælde hvor det skulle være problem med detektor og metaldimser i ryg eller andet steds. Dog kunne jeg vælge at tage et kopi med af mine OP papirer.
    Det med den blå - skal jeg da vist lige have tjekket. Tak for tips.


    /Stengaard
  • Indstillinger
    Hejsa det er ikke korekt at man ikke skal have papir på at man har metal i ryggen . Jeg har selv metal i ryggen og den bibber hvergang jeg går igenmmen . Jeg får et nyt brev hos lægen hvergan jeg skal ud og rejse eller retter flyve og det syntes jeg også du skal gøre . Mvh Marianne
  • Indstillinger
    Jeg havde fået nye piller lige inden vi rejste. Hvad vi ikke vidste var, at forsikringen slet ikke dækker den sygdom man har, hvis man lige har fået nye piller eller ligget på sygehuset. Så skal man selv betale.
    Der skulle gå to måneder før man igen var dækket, medmindre der var givet skriftlig tilladelse .
    Vi troede alt var i den skønneste orden.
Log in eller Registrér for at kommentere.