Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tatovering i en moden alder

Kære alle

Min mand har i en moden alder besluttet, at han vil have en tatovering med både min og vore børns navne.

Normalt er han lidt pivet forstået på den måde, at han tåler ikke ret godt smerte. I den forbindelse har jeg gjort ham opmærksom på, at det GØR ondt og at en sådan måske skal laves over flere gange, og det vil jo se lidt besynderligt ud, hvis den kun bliver lavet halvt.

En anden ting er, at jeg er rædselsslagen for AIDS og andre blodoverførte sygdomme. Jeg kender ikke ret meget til disse tatovørsteder og hvorledes det foregår, men er der nogen som er bekendt med, om der er grund til frygt for smitte?

Jeg forsøger ikke at være alt for misbilligende og negativ over hans beslutning, men undrer mig dog noget over, at man i en moden alder beslutter at få en tatovering. Måske er det mine fordomme, men jeg troede fuldt og fast på, at det hørte ungdommens kådhed og mod til. Men her tager jeg måske fejl?

Håber at få et par gode svar.

Mvh. Olsen7

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Olsen

    Jeg gider ellers ikke svare mere, fordi næsten ingen skriver tilbage, og så føler man sig til grin. Måske min egen fejl, men sådan er det. Men du har jo slet ikke fået noget svar, så derfor skriver jeg.
    Jeg ved, der kan være risiko for smitte. Derfor skal man være meget forsigtig med hvem der vælges til at udføre det. Netop også med hensyn til de sygdomme du nævner plus de andre.
    Ellers kender jeg ikke noget til det.
  • Indstillinger
    Kære du

    Jeg siger mange tak for svar. Var ellers så heldig at være sammen med nogle mennesker igår, som gav mig svar på alle mine spørgsmål og bekymringer.

    Mvh. Olsen
  • Indstillinger
    Nu ved jeg selvfölgelig ikke hvor gammel din mand er, men jeg synes det er helt fin med en tatoo. Min mand var 44 år da han designede sin egen, hvilket består af 3 fjer med börnenes cpr.nummere på + han fik en kæmpefjer på hans bryst med mit cpr. På en ordentlig tatooverings stue er der ingen fare for sygdomme,og i sådan et tilfælde kan det ikke betale sig at kigge på prisen,da sådan en vil fölge en i graven. Knus Mekk40
  • Indstillinger
    Hej Mekk

    Min mand er 44 år :-)))) Der må jo åbenbart ske noget i den alder. Han har ligesom din mand også selv designet sin (vores navne i en cirkel mm.)

    Prisen ligger på 1200 - 1500 kr, men det tal siger umiddelbart ikke os noget som helst. Ligner det noget der er ok?

    Han skal til en tatovør som har en meget stor og fin forretning og i øvrigt har susende travlt. Så umiddelbart virker det helt ok.

    Mvh. Olsen
  • Indstillinger
    Hej Olsen,
    Det er jo en smagssag og mandens egen krop. Samtidig har du også ret til at have en mening om du kan lide det eller ej. Der er kvinder, der får lavet bryster, måske mest for deres egen skyld.
  • Indstillinger
    kan se det er et meget gammelt indlæg, men vil lige svare alligevel for spøgs skyld...
    der er altid risiko, ligesom ved alt andet der har med nåle at gøre, men går man til en professionel tatovør, så bruger de (ligesom læger osv) nye nåle hver gang, sam sterile handsker osv..

    mht alder.. min mormor fik lavet sin tatovering da hun var 57, og hendes svigerinde fik den samtidig, da var hun 62.. så hvorfor skulle din mand ikke kunne få det :)
    som sagt er det jo en gammel tråd og din mand har sikkert fået den lavet (og du ser sikkert ikke det her indlæg :D ), men håber det gik godt og han er tilfreds :)
Log in eller Registrér for at kommentere.