Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Alt for højt levertal

Redigeret 27 juli, 2008, 05:55 i Hjerteproblemer
Hej, jeg er en mand der er lidt oppe i årene.Jeg har lige været indlagt med betændelse i bugspøtkirtlen.Ved blodprøverne viser det sig, at jeg har alt for højt levertal. Spurgte hvad det kom af? Lægerne udtalte at det kunne komme fra min galde. Der kunne være en sten. Ellers var det fordi jeg drak for meget alkohol, altså var alkoholiker, hvad jeg bestemt ikke er. Nu er det sådan at jeg får kolesterolsænkende medicin. Simvastetin 40 mg.Har læst at det kan hæver levertallene. Og så ville jeg gerne spørge om der er nogen der har fravalgt den
kolesterolsænkende medicin, og ved hvad der kan ske ved at holde op med ar tage denne medicin. Jeg har taget Simvastetin i 6 år! 

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kolesterolsænkende medicin er kendt for at kan påvirke ens levertal, og det er derfor at når man er i behandling at man skal have taget blodprøve hver 6 mdr.for at holde øje med levertallene og naturligvis med kolesteroltallet. Jeg syntes du bør kontakte din læge, for at høre ad om du skal stoppe med kolesterolmedicinen eller om du måske skal have en anden type medicin.
Log in eller Registrér for at kommentere.