Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Orgasme

Redigeret 22 august, 2008, 09:41 i Kvindelige sexproblemer
Hej, jeg har vaeret sammen med min mand i snart 4 aar men jeg har endnu ik haft orgasme.Hvad kan det skyldes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hey

    jeg er nok den eneste som har en aktiv profil her i netdoktor.dk

    Men jeg tror jeg kan hjaelpe dig med dit problem. Jeg har nogle forslag, haaber det hjaelper.

    1. I skal have god sex foer du kan faa orgasme, du skal ikke vaere bange eller foele dig "presset" eller ulaekker, eller noget i den stil, du skal foele at du er helt fri, alene med din mand, og der skal overhovedet ikke vaere noget du taenker paa imens i har sex, udover at det er dejligt. Saa er det nemmere at faa orgasme, fordi det bliver EXTRA dejligt da der ingen bekymringer er. :D

    Og naeste skridt er jo at du skal vaere taendt, paa den rigtige maade. Hvis din mand naermest tvinger dig til at have sex, og du gaar med paa den, saa faar du ikke ordenlig lyst. Saa hvis din mand kan overraske dig eller give dig lyst til at have sex, saa er det meget bedre :D


    2. Naar du siger du ikke kan faa orgasme, saa snakker du som om du kun kan faa orgasme paa en enkelt maade. Men nej, kvinder kan faa orgasme maaske 10 gange, paa flere forskellige maader.

    3. Som sagt kan du komme paa mange maader, og den letteste, det er nok bryst og klit. Lad din mand slikke din brystvorter saa du faar lyst til sex, og naar du er taendt helt vild meget, saa lad ham slikke din klit. Jeg kan ikke sidde her og forklare dig hvordan og hvor han skal slikke, men lad ham proeve sig frem hvis han ikke ved det, og du kan altid guide ham. Hvis du kan komme paa den her maade, saa kan du nok ogsaa paa andre maader.

    4. Det er ikke altid let at faa orgasme paa de andre maader, men hvis i proevet forskellige stillinger, og du finder den bedste, saa skal i nok faa resultater.

    Haaber mit svar hjaelper. Mvh. Cengiz Polat

    PS: extra bladet har skrevet en artikkel om sproejte orgasme, som er en af de svaereste, men bedste. Proev jer frem :D
  • Indstillinger
    Hej

    Mange tak for dine raad, jeg maa hjemme og proeve mig frem :-) haaber det ville virke.
  • Indstillinger
    Ud over de ting der allerede er nævnt, så vil jeg lige komme med en ting som jeg har læst et par gange efterhånden : Anal
    Jeg ved ikke om i dyrker anal men der findes kvinder der KUN kan komme ved analsex. Du KUNNE jo være en af dem.
    Bare en tanke og et råd som måske var et forsøg vær.

    Johnson
  • Indstillinger
    Tak Johnnson. Anal var ik noget for mig. Men mange tak for at proeve at hjaelpe. Du maa meget gerne skrive hvis du kommer i tanke om andet.
  • Indstillinger
    Hejsa!

    Ville bare lige høre om du aldrig har fået en orgasme eller om du bare aldrig har fået den ved samleje med din mand? Der er nemlig den forskel, at hvis du ikke har fået orgasme for dig selv, synes jeg du skal starte med at prøve dig frem med at få sådan én. Altså i første omgang lege med dig selv, måske især klitoris, som er den, de fleste kvinder har lettest ved at få orgasme med. Det gælder om at være meget tændt, have masser af ro, slappe af med det man nu laver og dernæst når det begynder at kilde for alvor, skal man ikke holde op men blive ved, hvis man "tør". Det kan nemlig være ret provokerende at blive skubbet ud over kanten de første gange. Hvis du kan få orgasme selv, er det lettere for dig at vide, hvad der skal til, for at du også kan få orgasme sammen med en anden. Jeg havde lært det med orgasmer tidligt, men først 10-15 år efter fandt jeg en mand, som jeg var så tryg ved, at han godt måtte se det :p Måske gælder det for dig mere om at turde være tryg ved dig selv. Og husk, at for de fleste kvinder hænger orgasmer sammen med klitoris, også selv om det er muligt at få dem på andre måder - men rør ved dig selv imens I er sammen eller få din mand til at slikke/massere på rette sted. Husk at kvinder gerne må bede om specifikke ting også i sengen, de bedste af mændene nyder virkelig når de får en så præcis besked at de kan sende dig på himmelfart. :) Held og lykke, og øv dig for dig selv først, så skal det nok komme.
  • Indstillinger
    måske er det fordi du slet ik har særligt meget lyst til ham. men damer har 2 G-punkter,

    det er meget mærkeligt for mig at sige for jeg kan sku ik klare anal, men spørg om han ik har lyst til at stikke en finger op i anus på dig, mens hans knepper dig, jeg er seriøs..
  • Indstillinger
    Hey igen :) håber mit svar hjalp dig. som bruger123 siger er det bedste hvis du har prøvet at komme med dig selv. Så ved du hvordan det føles, og så bliver man ikke bange eller lign.

    Du kan læse om det her:

    http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakt ... velser.htm
Log in eller Registrér for at kommentere.