Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mørkebrun menstruation

Redigeret 23 august, 2015, 06:31 i PMS og menstruation
Hej.....
Jeg fik for lidt over et år siden sat en hormonspiral op efter jeg fødte mit 3 barn, men de sidste 5 menstruationer har der slet ikke været blod kun noget helt mørkebrunt noget. det vare ligeså længe som en normal menses, er der andre der har oplevet noget ligende.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Ja det er meget normalt end menses nærmest ophører på hormonspiral, da den forhindrer at slimhinden i livmoderen bliver sådan at et æg kan sætte sig fast - derfor har man efter nogen tid nærmest ingen slimhinde at bløde ud.
    Sådan virker spiral også på mig
  • Indstillinger
    Hvad nu hvis man ikke har spiral, men tager ganske almindelig p-piller ?
    Jeg har det ofte... Nogle gange styrtbløder jeg i 1-2 dage og så er det ovre og andre gange er det brunt og tykt og ikke særlig meget, men en hel mens periode... Hvad skyldes det?
  • Indstillinger
    Bestemt noget, du lige skal tale med din læge om. Måske det er helt normalt, måske ikke; få det lige checket.
  • Indstillinger
    Jeg har præcis de samme symptomer, du skriver om; tager p-piller og har skiftevis kraftig blødning i få dage og brunt halløj m underlig konsistens i hele menstruationsperioden.. Min læge trak bare på skulderen af det og sagde at jeg kunne få nogen andre p-piller, hvis jeg ville, og da jeg hader at være ved lægen, skyndte jeg mig bare at komme derfra. Hvis du har fået en forklaring på "problemet" må du meget gerne poste den her, da jeg er ved at blive temmelig bekymret.
  • Indstillinger
    Hej.. Kunne ikke finde denne debat før nu.

    jeg har ikke fået det tjekket hos lægen, men er stoppet med p-piller og umiddelbart er det blevet bedre. Afventer lige inden jeg besøger min læge:-)
  • Indstillinger
    Er på mini piller, og det samme er sket for mig. Er ret bekymret. Har fået af vide at mini eller p piller godt kan påvirke ens meno, men ved ikke om det er normalt at det skal være så mørkt. Har også op lavet at der er kommet sådan nogle klumper af mørkt stads, of at der ligge noget, Hvidt gulligt i det, der minder om kød, hvis i nogensinde har prøvet at skære en mørbrad, så minder det lidt om det fedt der sidder på sådan en(inden den er blevet tilberedt) håber der er nogen der har en forklaring på det
Log in eller Registrér for at kommentere.