Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kikkertoperation

Redigeret 22 juli, 2008, 06:32 i Endometriose
Jeg har flere gange skrevet herinde, og bliver igen nød til at ty til nogle "insider svar" :)

Jeg er ENDELIG på venteliste til Glostrup med henblik på kikkertoperation, da intet har synes at virke på mig af de behandlinger jeg har fået. Men jeg fik da lige et chok, da jeg læste nogle af de andre indlæg ang kikkertoperation og sygemelding. Skal jeg virkelig være sygemeldt i 1-2 uger? Andre erfaringer søges gerne, da jeg godt vil vide nogenlunde hvordan og hvorledes...

Imorgen skal jeg så til egen læge. De har været meget betænkelige ved at ordinere noget stærkere end kodein, da de ikke mener jeg herved alligevel vil kunne "være nok menneske på mit job". MEN nu har jeg holdt to ugers ferie, hvoraf en i syden. Jeg har været HELT afslappet og UDEN stress (tilmed sund mad, masser af svømning og uden alkohol)! Men det har været forfærdeligt.. Jeg piver ikke, og jeg er faktisk også dårlig til at sige at jeg har ondt, men hvor har jeg grædt.. føler sommetider at luften bliver suget ud af mig og at jeg er ved at besvime...
Hvad kan jeg få af alternativer til når det er rigtig slemt? Tager fast 3 x diclon, og sommetider kan kodein også hjælpe, men det er jo slet ik optimalt at jeg kan tage 4 kodein, 2 diclon og x antal panodiler indenfor 3-4 timer og stadig have så frygtelig ondt. Ved godt det ikke er sundt, men man bliver så frustreret !!!

Hvad skal jeg "forlange"?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, du skal nok regne med, at du skal være sygemeldt 1-2 uger. Det er meget individuelt, hvordan man har det efter operationen, men minimum 1 uge, ville jeg ihvertfald regne med. Man kan godt være ekstra træt i lang tid.

    Generelt er lægerne tilbageholdende med at skrive morfika-præparater ud af frygt for afhægighed, men man kan jo heller ikke holde ud at gå med smerter konstant. Prøv at spørge din læge om Nobligan/Dolol, det er lidt svagere end morfin og har ihvertfald tidligere haft ry for ikke at være ligeså afhægighedsskabende.
  • Indstillinger
    Hej
    Vil også umiddelbart skyde på dolol som ny smertestillende.

    Ang sygemelding er det mit indtryk de fleste kan nøjes med en uge, og så er de "friske". Ikke fordi jeg vil skræmme, men det er jo heller ikke slemt, når man tænker på man bliver lagt i narkose, de laver sår i ens mave, de roder rundt rundt i dit underliv, brænder evt endo væk så du får indvendige brændsår... En uge er da imponerende at man kan komme sig :o)

    Tænk på i "gamle" dage hvor man blev åbnet helt og var INDLAGT en uge - så synes i det perspektiv at en uge er helt ok i forhold til man efterfølgende kan slippe for tage kodein mv for at være smertefri :o)

    Prøv at se det som en positiv ting - en uge ud af kalenderen for at blive fri for de forbistrede smerter - det er da godt givet ud i min bog :o)

    Pøj pøj med det
Log in eller Registrér for at kommentere.