Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jamen det er sejt, Far...

I går eftermiddags kom min mand ind til vores dreng på 6½. På drengens ene underarm var en pænt stor blodsprængning - som han ikke havde haft tidligere på dagen.

Min mand spurgte selvfølgelig, hvad han havde lavet og svaret kom promte - jeg har bidt mig (han plejer ellers ikke at bide). Da min mand, lettere rystet, spurgte dybere ind til hvorfor han havde bidt sig selv i armen var svaret - "det gør de seje drenge"...

Vi forbi gik det i øvrigt i tavshed for at det ikke skulle få for meget opmærksomhed - men var det den rigtige måde at tackle hændelsen på? Vi er begge MEGET rystede over, at han kunne finde på at bide sig selv så hårdt at der kom et stort mærke. Da jeg gik i seng i går aftes kikkede jeg til ham - der var mærket der stadig og man kunne tydeligt se tandaftrykkene.

Er der nogen der har en forklaring på, hvorfor en ellers normalt fungerende dreng finder på sådan noget? Det skal lige siges, at han stoppede i børnehaven i forrige uge og har stort set ikke været sammen med andre børn siden. Hvordan skal vi tackle problemet så han ikke kommer ind i en dum spiral med at gøre skade på sig selv for at få opmærksomhed.

Håber I kan hjælpe

B.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror I har gjort det helt rigtige - ikke at blæse det op. Jo mindre opmærksomhed han får på episoden - jo mindre bliver den forstærket.
    Jeg ville give ham tøj på de kommende dage, således at andre heller ikke kan give det opmærksomhed.
    Men selvfølgelig hvis det fortsætter (mon ikke det er et enkeltstående eksperiment) - så skal I selvfølgelig tage helt anderledes aktivt affære.

    Og så må man bare slå lidt koldt vand i blodet, for børn gør nogle sære ting ind imellem....der ligger nok ikke noget dybere i det.

    Hilsner her fra.
Log in eller Registrér for at kommentere.