Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ulykker.

AnonymousAnonymous
Redigeret 21 juli, 2008, 06:00 i Åben debat for kvinder
Hvad tænker I, når vi hører om alle de ulykker, der er sket i forlystelsesparker i den seneste tid ?

Jeg syntes ikke det er særligt betryggende at sætte sig op i de nærmest livsfarlige "fornøjelser".

Når man tænker på, hvor gammel rushebanen på Bakken er, og jeg mindes ikke der har været ulykker...
Og den gamle i Tivoli har jeg heller ikke hørt nogen ulykker med.

Er kontrollen mon for dårlig ?

Eller er det fabrikationen..

http://jp.dk/indland/aar/article1394320 ... Info=links

Politi undersøger flere tivolisager
Offentliggjort 17.07.08 kl. 10:01



Flere steder i landet er politiet lige nu i gang med at undersøge ulykker i forlystelsesparker og omrejsende tivoli.

En række ulykker i Danmark og senest i Sverige, hvor forlystelsen Rainbow i den store forlystelsespark Liseberg i Göteborg, tirsdag aften faldt ned, har sat fokus på sikkerheden i de danske forlystelsesparker.

Kvinde brækkede ryggen
Syd- og Sønderjyllands Politi har bedt Teknologisk Institut om at undersøge sikkerheden på en rutsjebane i Sommerland Syd, hvor en kvinde for seks uger siden brækkede ryggen to steder.

I første omgang afviste politiet ellers at få Teknologisk Institut til at undersøge rutsjebanen, men de seneste ugers ulykker i forlystelsesparker både i Danmark og i Sverige har fået politiet til at ændre mening i sagen.

Stød fra gelænder
På Fyn er politiet gået ind i en sag om en kvinde, der fik kraftigt stød fra gelænderet på en karrusel på Ørbæk Marked sidste weekend.

Ritzau
Log in eller Registrér for at kommentere.