Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stikker og snurrer i mine arme og hænder?

Redigeret 21 juli, 2008, 14:04 i Håndskader og musearm
Hej.

Jeg er for 3 dage siden begyndt og mærke stikkende og snurren fornemmelse i mine arme og hænder? kan man få det af at man sidder ved computeren for længe i længere tid eller hvad kan det mere skyldes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Stikkende og snurrende fornemmelser i arme og hænder kan være så meget forskelligt.
    Jeg har haft en diskusprolaps i nakken og oplevede i den forbindelse stikkende og prikkende fornemmelser i arme og hænder som ét af symptomerne men samtidig voldsomme smerter. Hvis du ingen smerter har, er det nok ikke en diskusprolaps. Jeg vil tro, det kan skyldes myoser, altså muskelspændinger, hvis du har siddet meget foran computeren. Jeg synes alligevel, du skal bestille tid ved lægen. Forlang en grundig undersøgelse!
  • Indstillinger
    okay. Jeg sidder rigtig meget ved computeren hvertfald og der er ik rigtig andre symptomer, kan godt blive lidt slap i hænderne vhis jeg bruger dem meget, men ik ondt i bryst eller noget i den stil, det ville også være mærkeligt hvis det var noget helt galt i en alder af 18 år for jeg har fået tjekket hjertet en gang for 1 ½ år siden. Men ja jeg overvejer også at ta til lægen med det, bare for en sikkerhedsskyld. Det er ikke fordi det stikker helt vildt eller snurrer, men det kommer nogen gange, så jeg vil gerne ha det tjekket.
  • Indstillinger
    Når du er så ung, tror jeg ikke det er noget farligt. Det lyder som muskelspændinger/myoser fordi du måske sidder uhensigtsmæssigt og spænder, når du arbejder på computeren. Lægen kan måske henvise dig til en fysioterapeut, som vil give dig gode råd omkring arbejdsstilling, kropsholdning mv.
  • Indstillinger
    ja jeg har tænkt lidt på det samme om det sikkert er derfor. Men tak for svaret. Prøver at ta til lægen så kan han måske henvise mig til en fys.
  • Indstillinger
    Jeg håber du får det løst. Skriv endelig igen, hvis du får behov for det eller blot har lyst til at høre andres erfaringer.
  • Indstillinger
    Jeps det skal jeg gøre.
    Det går nok også snart over. jeg har det sådan set fint andet end de symptomer så det nok ikke så galt. Men jeg skriver på et tidspunkt igen om hvordan det har gået.
Log in eller Registrér for at kommentere.