Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gravid med ivf behandling

Redigeret 25 juli, 2008, 03:11 i Barnløse i behandling
Jeg fik igår svar på min blodprøve efter 1.forsøg med ivf og hcg var på 200. Umiddelbart synes jeg det fint højt nok efter hvad jeg kan se på forskellige skemaer.

Men jeg er selv usikker og nervøs for at alt ikke er som det skal være, er der nogle der har erfaringer med hvor højt tallet skal være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg har fået to dejlige IVF-børn. Første gang med et hcg på 73 - anden gang 112 :)
    200 lyder fint - nogle klinikker vil bare gerne have, at det er over 50 for at det er godt.
  • Indstillinger
    Tillykke :o)

    Det ku evt. være tvillinger, hvis du har fået mere end et æg op :o)

    Vh Skytten
  • Indstillinger
    Tak skal I have.

    Nej, jeg har kun fået lagt et æg op, så tvillinger kan nok godt udelukkes, med mindre nr 2 er kommet af sig selv, smiler.

    Var I også meget nervøse indtil I havde være til scanning og de første 12 uger er gået? Det er ligesom jeg ikke rigtig tør at tro på noget endnu. Jeg har prøvet tidligere at have en graviditet udenfor livmoderen, som jeg blev opr for og en spontan abort i 6. uge, begge graviditeter uden hjælp. Så usikkerheden og de 2 tidligere graviditeter er i mit hoved hele tiden.
    Dog er der et eller andet i mit baghoved, der siger, at alt nok skal gå godt denne gang, fordi jeg allerede kan mærke trætheden er kommet og jeg kan mærke på min mave, at den allerede er begundt at blive hård svarende til livmoderen.

    Hilsen Janne
  • Indstillinger
    Ja, men ægget kan altså godt dele sig. Jeg kender een der fik lagt to æg op som begge satte sig fast, og utroligt nok delte det ene sig i to, så hun fødte 3 små børn :o)

    Held og lykke.

    PS, Jeg tror det er helt normalt at være nærvøs. Man har jo været SÅ meget igennem, og tør næsten ikke tro på at det er rigtigt (sådan ville jeg hvert fald selv ha det :o))
Log in eller Registrér for at kommentere.