Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvornår fungerer et "nyt" knæ normalt igen?

Redigeret 26 august, 2008, 08:55 i Fod- og knæskader
Min mand har fået noget, som lægen kaldte et halvt nyt knæ. Der er gået 1½ måned, hvor han har gået til træning og alt det man skal. Men han har stadig ondt og må tage smertestillende.

Kan nogen her fortælle, hvor lang tid der normalt går efter en operation før man føler sig normalt gående igen?

Therese

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har inden for de sidste 20 måneder fået 2 hele nye knæ. Det sidste for 8 måneder siden.Jeg ved ikke om et halvt nyt knæ smertemæssigt er det samme, men jeg kan da fortælle at for mit vedkommende gik der ca, tre måneder før jeg kunne stoppe med al smertestillende medicin
    .Idag er jeg smertefri og det går fremad for hver dag, men jeg går ikke helt normalt som før operationen jeg går lidt mere stift især når benene er gået trætte.
    V:h
  • Indstillinger
    Hej

    Har også fået 2 nye knæ pga gigt - og fik den besked fra lægen at det tog ca. 1 år før det virkede optimalt. Det har også passet i mit tilfælde. Jeg kan gå normalt idag løbe lidt og sandelig også ride.
    Det eneste jeg ikke kan er at sidde på hug.
    Så jeg er meget glad for mine nye knæ.
    Jeg vil tro at det tager ligeså langt tid for ½ nyt knæ de skærer jo alle nerver over når de går ind og opererer. Og man kan føle sig følelsesløs på huden i op til 1 år.

    Vh. Isabell
Log in eller Registrér for at kommentere.