Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slidgigt

Redigeret 13 december, 2008, 04:13 i Fod- og knæskader
Hej - Jeg håber der sidder en kompetent person, som kan hjælpe mig.Jeg har for 4 år siden fået slem knæskade, som betyder at begge mine meniskner / korsbånd / brusk er ødelagt. Jeg fået konstateret artrose i 3. grad. Jeg har fornylig besøgt sygehuset igen grundet irritation /smerter i underbenet samt baglårmuskel. Jeg har lige fået foretaget en " housecleaning "( jan. ).
Sygehuset udleverede ( tirsdag )en Don Joy samt besked om genoptræning, og nyt møde om 2 mdr. for evt. operation igen. Udsigten til forbedring ved operation var næsten lig 0, måske bliver det værre.
Nu har Jeg så læst at genoptræningen kan forværre artrosen.
Jeg har fået sat et nyt knæ i udsigt, men det er 10 år for tidligt.
Ved nogen - noget om de smerter i underben og musklen i låret.
Mvh
Michael

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa.
    Føler med dig, det lyder fandme som en grim omgang. Jeg kan ikke direkte hjælpe dig, men vil dog lige gøre opmærksom på, at hvis der var tale om en arbejdsskade bliver den normalt "låst" efter 5 år, og så kan den ikke genoptages hvis følgerne af skaden viser sig at værre værre end først bedømt. Du skal derfor inden de 5 år er gået, selv bede om at få sagen forlænget med 5 år mere.
    Ved ikke om dette også gælder for ulykker sket i
    fritiden.

    Håber på god bedring til dig.

    Mvh
    Christian
  • Indstillinger
    Hej Christian

    Tak for dit svar.

    Jeg er godt klar over, at sagen bliver afsluttet efter 5 år, men der er løbende udvikling hele tiden i negativ retning grundet artrosen, så den kan nok ikke lukkes helt.
    Det er bare nedslående, at man skal indtage piller hele tiden - uden der kan gøres noget.

    Nu skal en læge vurdere mit knæ i næste uge, så må vi se hvad han siger.

    Mvh
    Michael
  • Indstillinger
    Hej Michael

    Jeg har stort set samme problem,ødelagte menisker,næsten intet korsbånd,ingen brusk på indvendig side af højre knæ.
    Jeg har også fået tilbudt et nyt knæ men vent lige 10år hvis du kan holde smerterne ud.
    Jeg har prøvet alverdens medicin også morfinplastre, finder jeg endelig noget der tager smerterne ,bliver jeg skør i hoved af det og føler mig som en narkoman.
    Jeg bruger cykling som motion og derfra har jeg nogle smerter som jeg opfatter som dem du omtaler.
    Mit råd til dig er behandling og træning hos Manuvision , jeg bruger det selv
    og er rigtig godt tilfreds, jeg får behandling af Kristoffer eller Peter.
    Jeg syntes du skal prøve det ,det er alle pengene værd , du kommer i kontakt med Manuvision på www.manuvision.dk
    Held og lykke med det.

    sportslig hilsen Kim
Log in eller Registrér for at kommentere.