Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

skal jeg få det hele fjernet? (livmoder, æggestok/-leder)

Redigeret 26 juli, 2008, 13:41 i Åben debat for kvinder
ganske kort:
2006,august indlagt og akut opereret for en lille blodig cyste på 3x4 cm ca.
2007 september opereret for en cyste på samme str. dog kun med klar væske i.
2008 januar cyste på ca 2,5 cm springer under en gynundersøgelse
2008 juni keglesnit foretaget, hvor der fjernes svære celleforandringer
2008 10 dage senere, pludselige smerter - ny cyste, denne springer og blod kommer ud i bughulen...

alle gangene har det været med forfærdelige smerter til følge... lever i dag5 dage efter cysten kunne mærkes stadig på panodil gigtpræperater og morfinpræperat, uden effekt, men de siger det skulle gå over inden ugen er omme...
jeg kan bare ikke klare mere... kan kun være nogen stder hvis jeg går eller står, sidde ned er bare ikke en mulighed, og når jeg ligger ned er det fandme som at have veer i sidste fase, men disse stopper ikke de er der konstant... har nu fundet en metode med at hænge over en stolryg, men sådan kan jeg ikke sove... jeg er helt udkørt.
jeg var indlagt til obs fra søndag til mandag, men blev sendt hjem med beskeden om at det går snart over og lad os så håbe der går lang tid inden der kommer en ny! - ja tak og hvor stiller det så mig nu... jeg har været sygemeldt i 3 mdr pga celleforandringerne og følger deraf og nu skal jeg så gå med det i baghovedet at jeg skal sygemeldes igen op til flere gange fordi de cyster bliver ved at komme...

fik også lige smidt i hovedet at så små cyster gør ikke ondt... tak for den da...

nu kommer mit sprørgsmål:

skal jeg få fjernet det hele, så er jeg jo ovre alle de problemer, skal lige siges jeg har to dejlige unger (ville godt have haft tre, men hvis det er med helbredet som indsats) og jeg er 27 så jeg mener at jeg er voksen og ansvarlig nok til sev at bedømme og jeg er klar... på sygehuset siger de blot, vi opererer nødigt så unge kvinder...

jeg har 4 knæoperationer og en blindtarm fjernet og to cyster, og et keglesnit i baggagen, så jeg ved desværre lidt for meget om det...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Pips123

    Kiggede lige midt i travlheden.

    Jeg kender det alt for godt. De skifter mening alt efter hvad der for tiden er moderne.
    Jeg fik celleforandringer og fjernet det ved keglesnit. Nogle måneder efter fik jeg smerter. Nu er det mange år siden, så der var ikke så meget at tale om, jeg fik fjernet livmoderen. Jeg var kun godt 30 år. Men sikken en velsigelse. Fri for smerter og blødninger. Det var en lettelse. Men æggestokkene beholdt jeg.
    Jeg har også fået fjernet nogle knuder et andet sted, der fik jeg også at vide de ikke kunne gøre ondt. Bagefter sagde lægen, de havde taget fejl, de kunne gøre ondt. Så de ved ikke altid hele sandheden.
    Man bliver bare så sur, når man får at vide det ikke gør ondt, når det gør.
    Jeg ved godt jeg ikke kan give dig direkte råd, kun fortælle, at fjernelse af livmoderen, for mig, var og er en velsigelse.
    Venlig hilsen

    Jeg har lige læst mit indlæg igennem. Jeg vil fortælle, det var ikke kræft jeg havde, da livmoderen blev fjernet. Kun smerter.
  • Indstillinger
    Jeg har haft en sygehistorie meget lig. Jeg fik fjernet livmoderen, da jeg ver 32 år.
    Problemer med cyster forsvandt ikke, de blev behandlet med p-piller.
    Jeg havde aldrig haft det godt med p-piller, og det havde jeg heller ikke efter operationen.
    Derudover forsvandt lysten til sex, jeg fik det faktisk ret skidt med det. Det havde ingen mening eller betydning mere.
    Stofskiftet blev for lavt, fordi æggestokkene "blev dovne". Jeg kom i behandling med Eltroxin.
    Jeg fik det først bedre efter overgangsalderen.
Log in eller Registrér for at kommentere.