Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hvordan kommer man ud af skabet?

Redigeret 22 januar, 2009, 07:45 i Homoseksualitet
Jeg er en kvinde på 32.
Jeg er gift og vi har to børn, men der er ingen tvivl i mit hjerte om, at jeg er ihvertfald bi- og måske homoseksuel. Det er bare så meget nemmere at være "normal" og min mand elsker jeg da bestemt. Det er bare at sekuelt siger han mig ikke så meget og jeg drømmer kun om piger og VED at jeg ville være mindst lige så lykkelig sammen med en kvinde. At leve sammen med en mand er bare en bekvemmelighedsløsning.

Det er en erkendelse jeg har været lidt lang tid om at komme til, men det er en lettelse at have konstateret at sådan er det altså bare. Jeg har ofte tænkt tanken, men det har været nemmere at skubbe den til side. Jeg har aldrig haft en seksuel erfaring med en anden kvinde. Ved simpelthen ikke hvordan jeg skulle komme i kontakt med en der er lige som mig. Vi bor i en ret lille by og er man først kommet ud af skabet er der jo ikke rigtig nogen vej tilbage.

Jeg er glad og opstemt fordi jeg har erkendt og accepteret min lidt komplicerede seksualitet, det er sådan jeg er, men jeg kender ingen jeg kan snakke med det om. HJÆLP

Kommentarer

  • hejsa....
    vi ligner hinanden...Både aldersmæssigt og status.
    Jeg har også altid været meget optaget af kvinder. Og for et par år siden fortalte jeg det til min mand. Vi blev enige om at prøve en trekant. Da det skete var det meget tilfældigt. Havde været til fest og skulle herefter overnatte hos et venne par. Hendes mand var meget fuld og gik i seng med det samme. Vi sad og fik en øl, snakken faldt på sex og vupti, fandt vi ud af at vi skulle prøve en trekant. Det var så fedt og meget anderledes at være samme med en kvinde. Der er stort forskel på fantasi og virkelighed. Men det var en dejlig oplevelse. Men jeg vil bestemt ikke undvære min mand. Og jeg vil heller ikke prøve en trekant igen. Min mand heller ikke. (Tror han følte sig lidt uden for:))
    Jeg vil meget gerne prøve at være samme med en kvinde alene. Men det jeg prøve at sige er at jeg fandt ud af at jeg er biseksuel og absolut ikke vil undvære min mand. Vores sekliv er også blevet meget bedre efter vores oplevelse, fordi jeg før var så opslugt af at tænke på kvinder og var jeg mod homoseksuel, det fyldte rigtig meget. Og jeg kunne ikke forholde mig til sex med min mand.

    Jeg tror du bliver nød til at finde en kvinde, prøve det og først derefter kan du finde ud af hvad du er til. For som sagt er der stor forskel på fantasi og virkelighed.

    Kærlig hilsen Lady33
  • Hej Lady33

    Som ung havde jeg sex med en pige - en rigtig god veninde, som sprang ud som lesbisk/-måske biseksuel, da vi var omkring de 20. Det var en dejlig og tryg oplevelse - som om det at elske med en krop, der var velkendt i sig selv var afslappende og frigjort - MEN sex alene gør det ikke. Hvis man er homo, er man tiltrukket af sit eget køn på andre områder også. Jeg har flere rigtig gode venner af begge køn, som er homoseksuelle. I dag er de alle sprunget ud, men for nogle har det taget noget der ligner en menneskealder. Flere har levet i heteroseksuelle forhold i årevis, andre har dyrket deres anden seksualiter i det skjulte og atter andre er sprunget ud i en sen alder af hensyn til familie, karriere osv. Fælles for dem er dog, at deres liv er blevet betydeligt lettere, når de er "landet" som homo-seksuelle. Hvis du vælger et liv som homo, er det vigtigt, at du får dine børn godt igennem. Mine egne børn er vokset op med, at det er kærligheden mellem mennesker, der er vigtig - ikke om de er af det ene eller det andet køn, men det er en hård nyser, når børn skal se i øjnene, at deres mor eller far pludselig er kæreste med én af samme køn. For mit eget vedkommende kom jeg frem til, at jeg fik en god seksuel oplevelse med min veninde, men at jeg aldrig kunne leve i et lespisk forhold. Hvis du virkelig føler, at det er en kvinde, du skal leve med er mit råd til dig: Go for it. Mange, jeg kender, har oplevet at de, der virkelig betyder noget for dem, bare har sagt nå - og - eller noget i den stil. De, der faldet fra, er ikke værd at samle på alligevel.
    Med ønske om at du må et lykkeligt liv
    C 48 år
  • Hejsa

    Jeg har også mange gange overvejet at prøve sex med en pige..
    Jeg var så i byen engang, og da jeg havde fået lidt modigvand, tog jeg mig sammen og gik hen og spurgte en pige om hun ville danse. Jeg havde ellers analyseret hende ret kraftigt inde i mit hoved, syntes lige... Men NEJ! Jeg blev så flov!! :-)
    Og siden har jeg pænt holdt det for mig selv... hi hi
    Men jeg har for lang tid siden haft en profil på flygirls.dk hvor kvinder .. hvad enten de er hetero, bi- eller homo seksuelle kan mødes til chat, skrive sammen osv.
    Måske det var noget for dig, at lave en date med en pige der fra og se om det var noget..... Inden du fortæller din mand og dine familie det :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.