Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Var den tredje graviditet ikke ekstra hård?

Kære mødre til flere børn

Min mand og jeg har to dejlige og velfungerende børn. Vi er "igang" med at forsøge at få nummer 3. Vil gerne vide lidt om, hvordan jeres tredie graviditet gik ? Var det ikke ekstra hårdt, når nu I allerede var en stor familie med arbejde og et højt aktivitetsniveau? De to børn man har i forvejen skal jo stadig til sport osv. osv.? Og er der stor forskel på at gå fra 2 til 3? (bilargumentet har jeg hørt før). Og hvad med fødslen...Er den lettere 3 gang?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der man havde et barn synes man også var hårdt til man lærte det. Så fik vi nummer to og jeg tænkte oh det var nemt med et barn. Så fik vi nummer tre og jeg tænkte oh det var nemt med de to, så fik vi nummer 4. Og sådan er det bare. Når den lille ankommer så skal I nok lærer og håndtere situationen. Det kan jo godt være lidt svært de 2 måneder men så skal det nok også gå.
    Det du skal være opmærksom på er efterverne. Jo flere børn man føder jo stærkere er efterverne. Da jeg fødte nr.3 troede jeg ca. 3 timer efter jeg havde født ham at jeg skulle føde en baby mere samme dag for det var virkeligt slemt. Og endnu værre med nr.4. Men man kan jo lidt smertestillende for det.

    Venlig hilsen
    Mor til 4
Log in eller Registrér for at kommentere.