Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sygdomsangst

Redigeret 14 juli, 2008, 04:20 i Angst
Jeg har det bare så dårligt. Mit hoved er ved at sprænges mine kæber og øre gør ondt.
Jeg kan ikke trække vejret helt igennem. Så stikker det i maven ja der er sådan set alt galt
Mine brystmuskler stikker og prikker. Et plus er der dog efter jeg er begyndt at tage vitamin B 12 er jeg ikke så svimmel mere, før føles det som jeg gik på puder.
Jeg er lige kommet hjem fra sommerferie der gik det nogenlunde sådan on off, med en god dag og en ok dag.
Jeg har lidt af det her i rigtig mange år, nok arvet det fra min far jeg er så mange for at død.
Det vælter ind hele tiden i pressen på nettet ugeblade mm jeg er så træt af at høre på det, og undgår det hvis jeg kan, men det er næsten umuligt.
Jeg vil have mit liv tilbage som det var engang. Det går meget ud over min familie venner mm da jeg er som en tikkende bombe, og mit humør svinger meget.
Angsten tager trods alt noget af når vi når middag og er næsten væk når jeg får et glas rødvin til aftensmaden.
Jeg søger lidt trøst her for det hjælper nogen gange, da jeg nok ikke er den eneste der har disse symtoner

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Mille

    Der er jo ingen grund til, at du skal lide så meget, hvis der kan gøres noget ved det. Og det kan der. Man kan få behandling for angst og der er mange forskellige muligheder, spørgsmålet er kun, hvilken mulighed, der vil være den rigtige for dig.

    Det der har hjulpet mig meget, er hypnose/hypnoterapi. Guidet af en terapeut kan man under hypnose finde ud af, hvad éns angst handler om. Angst er ALTID kun et symptom på et problem, som underbevidstheden gemmer på. Når det problem kommer frem i bevidstheden kan du begynde at forholde dig til det og det er allerede den største del af løsningen. Som regel er angsten værre end det, den skal dække over, det er angstens funktion. Angsten er som en ukendt, usynlig fjende, man kæmper imod. Men finder du ud af, hvad der er årsag til angsten, bliver problemet ('fjenden') synlig og så har du alle muligheder for at overvinde den.

    Jeg ønsker ikke at være moraliserende men vil alligevel advare: Det er en meget, meget farlig vej at betræde, når man begynder at bruge alkohol som beroligende/angstdæmpende medicin. Du risikerer pludseligt at stå med et alkoholproblem oveni dine andre problemer. Alkoholen kan måske lindre lidt i øjeblikket, men på sigt gør den KUN angsten værre og er med til at opretholde dine symptomer. Det der starter med at give én lidt mere kontrol, ender som regel med at tage kontrollen fra én.


    Mange hilsner Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.