Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hudorme omkring munden

Redigeret 22 maj, 2016, 12:18 i Bumser
Godaften

Vil høre om der er folk der har erfaring med hudorme omkring munden/mundvigen? Evt. ting der gør de kan fjernes?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Klem dem ud, og så ellers køb noget creme, gel, skin tonic, ansigtmasker, you name it, mod hudorme?
  • Indstillinger
    Dette problem kender jeg godt til! Jeg har bitte bitte små hudorme, rundt omkring hele min mund! Jeg er overbevist om, at andre overhovedet ikke kan se dem, men jeg frygter jo at de skal udvikle sig til bumser, så engang imellem presser jeg dem? Og det resulter ALTID i et sår/en slags bums. Men jeg kan ikke finde noget om dette på dettet, disse specielle hudorme? Nogle der ligger inden med noget information/erfaringer? HJÆLP!

    M.v.h den fortvivlede92
  • Indstillinger
    Det har jeg også desværre. Men synes nu ikke selv at det er så tydeligt. Jeg plejer at koge noget vand i en gryde og holder mit ansigt hen over det varme vand. Det åbner porene så hudorme lettere kan trykkes ud, uden at efterlade sår. Det er også godt med noget the(især kamillethe) istedet for alm varmt vand.
  • Indstillinger
    Til baby21:

    Det lyder ret godt, hvor længe har du hovedet over vandet?
  • Indstillinger
    Prøv at frottere med kanten af et håndklæde 1-2 gange om ugen. På denne måde nærmest sliber man hudormene væk.
  • Indstillinger
    Jeg plejer at holde hovedet ca. 3-4 minutter. Så længe man nu kan. Kan godt begynde at svede lidt i ansigtet hvis jeg holder for længe. Men prøv det ad, det hjælper virkeligt:)
  • Indstillinger
    Hejsa,
    Alle har små hudorme om munden. Det er vigtig at exfoliere huden her ligesom i ansigtet og så bruge rense produkter specielt beregnet til fedtet hud.
    Prøv Gamardes produkter til fedtet hud (sden med grøn skrift). Fås på Hundige og Lyngby Rådhus apotek.
    God fornøjelse.

    PS og ideen med det varme vand er rigtig god. Bare husk et stykke Kleenex rundt om "den trykkende finger", så der ikke kommer mærker.
  • Indstillinger
    Hej alle sammen,

    Jeg forbander de hudorme langt væk, men jeg har fundet en god løsning. Jorgobe har lavet en peel-off maske, som er super effektiv, den reducerede i hvert fald effektivt mine hudorme og urenheder efter 2-3 uger.

    Jeg købte maskerne igennem Trendsales, men I kan jo prøve at søge på google eller Trendsales, hvis I vil prøve dem. Mærket hedder Jorgobe, og mener "serien" hed peel-off mask.

    Ønsker I får buk med de satans hudorme!

    Med venlig hilsen,

    Mette
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg husker, at vi her på Netdoktor har omtalt et middel, der er effektivt mod hudorme, nemlig B-vitaminet biotin. Omtalen af, at biotin kunne hjælpe ved hudorme var en ”sidegevinst” i forbindelse med omtalen af biotins gavnlige indflydelse på skælproblemer:

    viewtopic.php?f=20&t=18791

    Omtalen af biotins gode indflydelse på hudorme står i Veras indlæg og mit indlæg fra den 30. november i ovenstående debattråd.

    Desværre virker det link, som der henvises til i debattråden, ikke mere. Hjemmesiden findes tilsyneladende slet ikke mere.

    Hvis man ønsker at afprøve rådet, er det bedst at tage en B-vitamin-pille med alle B-vitaminer i, da det enkelte B-vitamins virkning er afhængig af andre B-vitaminers tilstedeværelse.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Selvom det her er en gammel tråd, skriver jeg i håb om at kunne hjælpe andre.
    Jeg har i en årrække haft problemer med bumser primært på overlæben. Ca. hver anden dag nye bumser - meget irriterende. Det blev altid forværret af indtagelse af alkohol, sodavand og slik.
    Læste tilfældigt om, at bla tandpasta kunne give en hormonforstyrrelse og derved give andledning til bumser. Har altid brugt flere varianter af traditionel Colgate tandpasta. Skiftede over til at bruge Sensodyne gentle whitening, som er en tandpasta med meget lidt kemi. Efter 3 dage var bumser og problemer helt væk - og jeg mener... HELT VÆK!!! Synes det er værd at prøve hvis du har samme eller lignende problem.
Log in eller Registrér for at kommentere.