Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Svært Ved At Tabe Mig!

Redigeret 6 februar, 2009, 03:33 i Åben debat om overvægt
Nu skal Det være!
Jeg er en pige på 15 år som er en del overvægtig, men har svært ved at tabe mig.
Jeg har gået i Trænings Center, Været på Slanke Kure og Løbet lange ture vær dag!
Men der sker ingen ting.

Nogle der Måske Kan hjælpe som har det ligesådan! Så Skriv!

Kommentarer

  • Hej

    Jeg har et barnebarn, der ligesom du var for tyk. Til min forskrækkelse begyndte hun på proteinkuren.
    Hun spiste f.eks. spejlæg og bacon om morgenen.
    Men kiloene røg af hende. Lynhurtigt havde hun smidt overvægten. Hun har en stærk karakter, så kuren blev holdt.
    Så vidt jeg ved må den kur kun holdes i en kortere tid. Nu spiser hun normalt, men passer på ikke at spise for meget.
    Hvis du er interesseret skal jeg spørge hende, hvad hun ellers spiste. Og husk en vitaminpille, det gør hun. Hun har jo mig til farmor. !

    Husk også kuren skal stoppes igen. !!
  • Hejsa Stinna...

    Hvis vi siger du ikke er en af de typer der genetisk er tyk, vil jeg mene du ikke har svaerere ved det end andre...

    Nu skriver du at du har gaaet i motionscenter og slankekure, men vaegten er ikke gaaet ned...

    Der er masser af ting du kan goere:

    saet dig et maal --> maaske 10kg eller hvor emget du nu mangler...

    faa saa meget information om emnet som muligt saa du ved hvad du gaar ind til og laer af andres erfaringer!

    Det er dine forberedelser...

    Saa her til at starte med ligger du den haarde motion paa hylden, for det er vigtigere at faa din kost i orden da det fylder 70% i vaegttabs processen..

    Jeg foreslaar noget i denne stil:

    Morgenmad: Havregryn + frugt
    formiddagssnack: Frugt eller knaekbroed med hytteost/mager ost
    middag: Salat med kylling/tun + frugt
    eftermiddag: Frugt
    Aften: magert koed, groentsager plus max 80g pasta kartofler!

    Jeg ved godt det er meget at starte med og sys heller ikke du skal begynde at ligge alle maaltiderne om med det samme... Start fx med morgenmaden, eller om aftenen skal du skaere alle kulhydrater fra :)

    Haaber du kan bruge disse ting til et varigt fedttab!

    Hil;sen Azarel
  • Motion er vigtigt, ligesom du selv skriver at du har været i motionscenter, at du har løbet mm. Det er dog vigtigt at spise sundt og ændre sine kostvaner ellers virker det ikke.

    Jeg har selv været på kur (var dog ikke overvægtig) og tabte 10 kg for nogle år siden.
    Jeg boede dog ude på landet hos mine forældre, og løb nogle lange ture ude i naturen rimlig tit. Jeg spiste flere grønsager samt frugt og spiste ikke aftensmad senere end kl. 18-19.

    Et godt råd:

    Spis flere (men mindre) portioner i løbet af dagen.

    Drik masser af vand. Drik et stort glas inden du skal spise, så bliver du nemlig meget hurtigere mæt og spiser mindre end hvad du ellers ville have gjort.

    Jeg har lige haft blærebetændelse i næsten 2 uger(total øv) Fik pencilin mod det og fik samtidigt at vide at jeg skulle drikke en masse vand, for at skylle bakterierne ud.
    Jeg endte faktisk med at tage 1,5 kg, for jeg drak så meget vand og the at jeg aldrig følte sult sådan rigtigt. Fik selvfølgelig spist både morgenmad, frokost og aftensmad, men bare ikke så meget som jeg plejer.
  • Til billedgalleri1
    Du skriver du er farmor, og oven i købet en omsorgsfuld en af slagsen forstår jeg.
    Selvfølgelig er du glad for dit barnebarn og glædes på hendes vegne over et vellykket vægttab.
    MEN, når nu det er sagt/skrevet forstår jeg ikke, at du kan råde et ungt menneske der stadig er i "voksealderen" at gå på protein kur!
    Det kan jo være direkte skadeligt for den unges udvikling.
    Godt at dit barnebarn har en stærk karakter og sit helbred i orden. Men lov ,ig, at du en anden gang fraråder hende denne form for kur. Selvom det er lykkedes for hende,at gå ned i vægt, er den direkte skadelig.

    Kære unge overvægtige pige på 15år.

    Jeg arbejder til dagligt med unge mennesker og ved af erfaring at det kan være et sidespor når man går på direkte farlige slankekure.
    Jeg forstår du er ked af din overvægt. Hvor meget drejer det sig om? Hvor høj er du?
    Jeg kan anbefale dig, at du taler med sundhedsplejersken på din skole eller din læge. De er begge uddannet til, at vejlede dig i kost og motion og vil også kunne kontrolveje dig løbende, ganske gratis.
    Motionen lader det til du har styr på, men måske skal din kost gennemgås omhyggeligt.
    Der er også den mulighed, at tilmelder dig et Weight Watchers hold. Konsulenten der er også uddannet til at coatche og vejlede dig i dit vægttab.
    Blot skal det stadigvæk ske i samarbejde med din læge eller sundhedsplejersken. Det er vigtig, at du lærer hvad dårlig kost gør ved din krop. Under et vægttab er det vigtig, at kroppen får alle de vitaminer og mineraler den har brug for via en varieret fedtfattig kost.
    Jeg håber inderligt, at du vil opsøge de rigtige personer der vil kunne hjælpe dig optimalt.
    Go for it girl.)
    vh MilleK
  • Hej jeg er en fyr på 21 og jeg har selv været i samme situation da jeg i næsten et årti har været meget kraftigt overvægtig.
    Jeg havde også prøvet diverse slankekure og motionsprogrammer dog uden noget resultat.
    Jeg fandt så ud af at jeg led af Insulin-resistens hvilket gjorde mig sulten konstant ,sløv ,ufokuseret og træt.
    Her for lidt over et år siden fik jeg så fundet frem til nogle brugbare retnings linjer mht til kost og har siden da tabt mig 32 kilo.
    Det jeg gjorde var at jeg simpelthen holdt mig fra alt sukker og sukker indholdsrige ting, dvs alt slik, frugt, gulerødder , juice, marmelade, marineret kød, tørret frugt. Og også generelt holde min indtag af kalorier, kulhudrater og fedt moderat og kombinere mine måltider således:
    25% kød, 25% kulhydrater ( ris, pasta,kartofler ) og så 50% grøntsager
    Jeg sørgede så også for at spise så fiberindholdtit som som muligt, da det øgede min mæthedsfornemmelse og sørgede for at jeg ikke blev sulten hurtigt bagefter. Det holdt også min trang til sukker på et tåleligt niveau.

    Men det af de punkter der gjorde den største ændring var helt klart at holde mig totalt fra sukker.

    Som sublimment til ovenstående ting fandt jeg ud af at koncentreret grøn te og stærk chili er effektivt til at sætte gang i forbrændingen. Jeg starter selv morgenen med en tallerken med tomater, bladselleri, æggehvider, fiberkiks, fedtfri skinke og en slurk chilisovs.

    Det kan så godt virke lidt overvældende at lave en så stor kostændring, men hvis man bare sørger for at få vænne sig til de forskellige ændringer en af gangen så går det en del nemmere.
  • Kære RDH.
    Dejligt at læse dit indlæg, dejligt at det går den rette vej for dig.

    Ville da ønske, at andre ville fortælle deres historie, som du gør det.

    Du har jo netoop forstået, at den totale kostomlægning er den eneste vej, og jeg synes netop det er meget fornuftigt at tage en ting ad gangen, så det hele ikke bliver forovervældende.

    Til lykke - og held og lykke med dit fortsatte vægttab - og dermed større livskvalitet.
Log in eller Registrér for at kommentere.