Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Polyp i endetarm

Læste for nyligt ved et tilfælde om polupper i tyk-og endetarmen og tænkte at jeg da ville komme et eventuelt tilfælde i forkøbet og tjekke om jeg selv havde det. Så efter et noget akavet kig i spejlet kunne jeg konstatere at, hvis jeg presser en smule, er en lille dut; jeg har ikke den store forstand på hvordan en endetarm ser ud længere end til den normale afslappede tilstand og jeg er altså nu i tvivl om denne dut er en polyp, eller blot en normal forekomst i endetarmen. Da jeg så den kom jeg i tanke om at jeg tidligere havde lavet en lignende ting for sjov, sådan noget går man vel ind i mellem, og lagt mærke til den uden at skænke det en tanke. Den er højere end smal og ca. ½-1 cm. - men måske er det bare endetarmen der ser sådan ud? Jeg ved det ikke, kan ikke se om det bare er en snævring eller hvad det er. Jeg er bare ikke meget for at komme til lægen og blive undersøgt hvis jeg kan være fri. Hvis nogen har nogle billeder af en normale endetarm eller hvadsomhelst der kan få mig til at slappe af ville det være rart. Ellers må jeg vel et smut til lægen. Men er som sagt ikke meget for det.
Log in eller Registrér for at kommentere.