Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg skal have botox meget snart - nogle der har erfaringer?

Redigeret 15 september, 2008, 05:00 i Vulvodyni
Jeg skal have botox om en uges tid og vil høre, om der er nogle her, der har erfaringer med det?
Gør det ondt og er det kun imens det står på eller også et stykke tid efter? Hvornår starter virkningen og virker det? :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. ja, jeg har lige fået botox igår. Det gør ikke så ondt igen, men det er ikke fedt. hvor fedt er det nogensinde at ligge der, især når man med vulvodyni er ekstra "følsom"...
    han sætter "klistermærker" i lysken og på ballen, så hans instrument kan "høre" de steder hvor nerverne har meget aktivitet. så ved man at han stikker der - og det er næsten det der er det værste -forventningen om det. det er ubehageligt, men jeg tænkte på, at hvis det var en smerte jeg blev udsat for på armen, ville det snildt være til at klare... men bed da lidt i trøjen... man får lidt bedøvelsescreme på først, men det betyder altså ikk man ikk mærker det, men det tager nok toppen.

    han sagde at det ikke ville gøre ondt ret længe efter, det sved dog en time eller to på mig. det sku tage ca 3 måneder, så burde du have virkningen...
    håber ikke det er for sent et svar, og at det kan bruges...
  • Indstillinger
    Tak for svar - det er overstået nu og det var ikke så slemt. Det værste var stikket i den side han startede behandlingen, mærkede ikke så meget i den anden side. Synes godt jeg kan mærke at han har rodet ved mig m en nål, selvom det er nogle dage siden. Mærker du noget til det? Fik du besked på at bruge xylocain eller?
  • Indstillinger
    Iøvrigt - jeg fik et snit ved skedeindgangen første gang jeg var hos ham i maj og synes stadig jeg mærker lidt ekstra smerte der hvor han skar i mig - er det noget du også kan nikke genkendende til eller? Man kan også se på huden dernede at han har skåret - har en lille forhøjning.... mon det er normalt...?? Er bare så nervøs for at mine smerter forværres efter det snit :(

    Stoppede m p-piller for et halvt år siden og det har virkelig hjulpet mig - ville bare lige give det videre, hvis du kan bruge det til noget :)
  • Indstillinger
    Har du mærket nogen virkning endnu?
  • Indstillinger
    Tror jeg faktisk - men har ikke prøvet det af endnu :)Skal nok vende tilbage...
  • Indstillinger
    Hvordan går det så nu?
Log in eller Registrér for at kommentere.