Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Herpes.....:(

Hejsa

Jeg er en kvinde på 21år og har lige fået den sørgelige nyhed, at jeg er blevet smittet med herpes :( Men nu er det så, at jeg bliver forvirret, for er ikke sikker på, hvordan eller hvornår jeg har fået det. Jeg har læst mig frem til, at symptomerne kan vise sig ca. en uges tid efter man er blevet smittet, men samtidig synes jeg at have læst, at man kan have gået med smitten i sig i lang tid, og at udbruddet først kan vise sig 1, 5 eller 10 år senere??

Jeg har derudover snart været sygemeldt i 14 dage, hvor det hele startede med hvad der viste sig at være en slem halsbetændelse. Jeg har haft én seksuel partner det sidste stykke tid, og han kan med garanti sige, at han ikke er smittet, men han lider dog af forkølelsessår ved munden, men han har bare ikke været "nede" på mig i flere måneder, så kan smitten komme derfra og så først være gået i udbrud nu?

Som førnævnt startede det hele med en slem halsbetændelse, hvor jeg et par dage senere også fik øjenbetændelse og til sidst fik konstateret herpes. Kan det så være muligt, at jeg er blevet smittet med et forkølelsessår, der til at starte på, har givet mig halsbetændelse, og da så immunforsvaret var svækket, spredte det til øjnene og underlivet? For har ladet mig fortælle af min øjenlæge, at det spreder sig med blodet.? Og min læge nævnte noget om at det kunne have forbindelse (var lidt i chok efter den triste nyhed, så var nok lidt fraværende).

Er virkelig nede i kulkælderen lige pt og skammer mig meget, da man jo rolig kan sige, at det kommer til at have indflydelse resten af livet for mig og mine fremtidige partner.. Er der virkelig intet jeg kan gøre? Fra nu af skal der bruges kondomer hver gang? Lige nu ser alt bare så sort ud :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har som du også svært ved at finde rundt i denne jungle. Jeg fik herpes for næsten 2 år siden, og den dag i dag aner jeg stadig ikke hvem der har givet mig det. Har ikke været sammen med særlig mange, og ingen af dem jeg har været sammen med har haft tegn på herpes og er i øvrigt også blevet udspurgt om de nogensinde har haft tegn på dette, inden vi smed kondomet. Derimod har jeg selv forkølelssår ved munden og den herpes jeg har fået genitalt er også HSV1 ( har fået taget blodprøver). Alt i alt, så ved jeg ikke, hvorfra det kommer. Har også hørt noget om at det kan "vandre i blodet", men.... hmm... jeg ved ikke lige hvad jeg skal tro???
    Vil fortælle dig, at der gik ca. et år, inden jeg mentalt kunne forholde mig til det ( ja, håber det er anderledes for dig).Jeg skammede mig også, som du skriver, fordi jeg ikke lige synes, at det er noget man snakker med andre om. Havde jeg fået næsten alle andre sygdomme, var det jo ikke belagt med tabu, som jeg synes netop herpes er. Har stadig kun talt med ganske få om det. Var virkelig også påvirket af det psykisk, også fordi jeg i den grad døjede med tilbagevendende udbrud, forsøgte forebyggende behandling, som jeg efter en tid fandt ud af, gav mig bivirkninger i form af evindelig kløe, der mærkede som om et udbrud var på vej, men ikke kom helt igennem. Da jeg stoppede behandlingen var det som om jeg mentalt bedre kunne klare de udbrud, der jo stadig kommer, men jeg tænker stadig på det hver dag. Men... alt i alt skal du jo forholde dig til, at sådan er livet nu. Denne virus har tænkt sig at blive, og din krop skal vende sig til den. Når jeg er mest ked af at have fået herpes tænker jeg på, at der da trods alt er mange andre sygdomme, som var endnu værre at få. Ja, det er noget skidt, men der findes mere invaliderende og alvorlige sygdomme.
  • Indstillinger
    Lige en god nyhed ang. herpes-virus. Vi er en familie på 2 voksne og 4 børn, som alle har haft herpes omkring munden/læberne. Det har vi ikke mere, fordi vi købte et produkt over Ebay, som hedder Barlowes antiviral elixir. Det virker ved at man putter en meget lille dråbe på det angrebne sted, som så får viruset til at flytte sig til et andet sted, men kun med ca. den halve styrke. Så putter du en lille dråbe på der, som så får viruset til at flytte sig igen osv. Efter en 3-4 flytninger er der ikke mere kraft i viruset til at gå i udbrud og det er i praksis næsten dødt. For at komme det kvit, skal man også putte en lille dråbe lige foran ørerne på kinderne, da det åbenbart er her viruset bor, når det ikke er i udbrud. jeg har ikke haft det siden behandlingerne og det har mine børn heller ikke. Men vær meget forsigtig med størrelserne af dråberne, da det er et meget kraftigt produkt. Og det skaber som regel et sår, der hvor man putter dråberne på kinderne. Såret heler dog fuldstændig op efter ca. 14 dage - er vores erfaring. Det gør ydermere forbandet ondt i ca. 5 min. Jeg har aldrig hørt fra andre at man kunne blive fri for herpes virus, men det er vi nu. Har læst det har samme effekt ved Herpes andre steder på kroppen og med produktet er der anvisninger på Herpes ved kønsdelene også.
    Produktet virker tilsyneladende også på fodvorter. Det har jeg prøvet ved 2 af mine børn og vorterne er næsten forsvundet nu efter 3 behandlinger og ca. 1 måneds tid(har glemt det nogen gange). Men det er kun en erfaring vi har.
Log in eller Registrér for at kommentere.