Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Besvimer

Redigeret 7 november, 2008, 06:20 i Skizofreni
Jeg har over de seneste to uger besvimet 5 gange uden nogen særlig grund. Jeg tager 15 mg abilify om dagen og tænker, om det kan være det der udløser det? Andre der har haft lignende oplevelser mens de tog medicinen? Det skal lige siges at jeg 2 af gangene var ret fuld imens, mens jeg en tredje gang var temmelig skæv samtidog med at jeg var fuld (roskilde festival), men de andre 2 gange var jeg totalt clean.

Jeg overvejer lidt, om det evt kan være noget psykisk? Alle gangene var jeg begyndt at høre stemmer eller se syner ret kraftigt, og det begyndte at blive uudholdeligt. Kan det være en forsvarsmekanisme kroppen udløser? Det er ret uhyggeligt sådan at gå og falde om "hele tiden", så er der nogen der har lignende erfaringer og ved hvad man kan gøre ved det?

Jeg ville gerne spørge min behandler, men han er på en halvanden måned lang ferie, og jeg ved ikke om jeg kan vente på svar så længe, og jeg orker næsten ikke at sætte andre psykiatere eller læger ind i, hvordan jeg har det. Any advice?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Det er sq da egentligt underligt at du besvimer. Jeg tager 30 mg abilify om dagen, og det mærker jeg ikke meget til. Står der noget om det i indlægssedlen? Måske kan det give dig svaret.
    Jeg er ozz fuld og skæv engang imellem, og det sker der ikke noget ved.
    Der sker det mest underlige når man er under kemisk kontrol af psyken. Men du kan være glad for at det ikke er det værste præperat at tage. Det er til at holde ud.
    Med venlig hilsen.
  • Indstillinger
    hejsa. jeg får zeldox og besvimer også uden jeg har drukket eller noget.Jeg skal ned i dosis fordi medicinen er skyld i blodtrykket falder. så jeg skal passe på når jeg rejser mig, men det er vist ikke så godt med medicin og alkohol. det kan jo være derfor
Log in eller Registrér for at kommentere.