Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlig knude i hånden.

Redigeret 4 november, 2010, 11:00 i Håndskader og musearm
Hej. Jeg har fået en slags knude i hånden, som jeg ikke ved hvad er. Jeg blev henvist til en ortopæd kirurg, fordi min egen læge troede det var en seneknude som skulle fjernes. Han fortalte at det ikke er en seneknude, men han havde ikke noget bud hvad det ellers kunne være. Han turde ikke at fjerne den, og sendte mig derfor videre til en håndkirurg. Men han vidste heller ikke hvad det er, og turde derfor ikke gøre noget ved det, og jeg venter nu på at komme til en anden håndkirurg.
Men er der nogen som har prøvet noget lignende og har en idé til hvad det kan være? Knuden bliver større og større, og jeg har efterhånden ondt helt op til albuen - jeg har simpelthen mistet kræfterne i armen.
På forhånd tak for hjælpen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er blevet tjekket så det ikke er kræft?
    Kan måske også være en fedt knude, men jeg ved ikke om de vokser?
    har ingen ide, det lyder underligt.
  • Indstillinger
    Når lægen ikke tør fjerne knuden er det sikkert fordi, han/hun er bange for at beskadige de nerver, der sidder omkring den. Man må gå ud fra, at du havde fået en akut tid til nogle vævsprøver, hvis man havde mistanke om noget ondartet, men derfor synes jeg alligevel, at du skal forsøge at få en akut tid, når det påvirker hele armen. Det kan ikke være meningen, du skal gå rundt sådan i længere tid. Ellers er privathospital nok den eneste løsning.....jeg valgte en gang selv at betale på et privathospital for at komme hurtigt til, men det er en bekostelig affære. Men ring til din læge giv udtryk for din frustration, så kan det være, du kan komme hurtigere til speciallægen. Held og lykke.....
  • Indstillinger
    Jeg har fået en akut tid på sygehuset nu, til trods for at jeg allerede var sendt videre på privat hospital. Overlægen på Aalborg Sygehus mente de var nødt til at kigge på det..
    Men det er ikke en fedtknude, og jeg håber så sandelig ikke det er kræft. Jeg er kun 21 år, og det kan vel næppe blot vise sig i hånden? Jeg har ingen andre symptomer, udover dem i armen. Over halvdelen af min familie er dog døde af kræft, så det lægger desværre i vores gener.
    Meen la' os nu se.. jeg håber på det bedste:-)
  • Indstillinger
    ej det ville være forfærdeligt.
    Rigtig mange held og lykke her fra.
    Du må skrive når du har fundet ud af mere.
    krydser finger for dig.
  • Indstillinger
    Ved du, hvad triggepunkter er? Køb The Trigerpoint Therapy Workbook af Clair Davies og gå i gang selv - eller find en massør eller anden kropserapeut, som ved noget om dem.

    Venlig hilsen
    aleleur45
  • Indstillinger
    Hej. Tak for rådet omkring triggerpunkter. Jeg har nu endelig snakket med en læge, der mener at vide hvad det er. Den knude jeg har i hånden, opstår normalt i foden, så det er lidt sjældent - men ganske ufarligt. Den sidder dog på nerven, så det er ikke sikkert de kan fjerne det hele, så det er jeg lidt træt af. Men jeg går nu og venter svar på en mr-scanning, så håber snart der sker noget.
    Men tusind tak for folks indlæg:-)
  • Indstillinger
    Hej

    Har du fået noget resultat ud af din undersøgelse?
    Når jeg spørger dig er det fordi jeg har også fået en knude i hånden, og har også smerter i armen. Jeg fik også et vide af min læge at de var en seneknude, men er i tvivl.

    Venligst Inger
  • Indstillinger
    Jeg har også en bule på hånden. Min er dog bare ikke så tydelig og sidder på håndryggen. Men når man trykker el. banker på den med et eller andet så gør det ufattelig ondt! Jeg kan heller ikke bøje mit håndled nedad eller tilbage uden smerter, og nogle gange føler jeg at jeg ingen kræfter har i min hånd/den er helt slap. Jeg er også lige blevet sendt til ortopædkirurg.

    - Hvor sidder din knude henne, gør den ondt?
  • Indstillinger
    Jeg har en knude i højre hånd, som jeg har fået efter jeg har haft armen i gips for tennisalbue, dettte skyldes en overbelastning, har jeg fået at vide af min læge.Alice
Log in eller Registrér for at kommentere.