Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mave tarm problemer

Redigeret 24 september, 2008, 16:17 i Irriteret tyktarm
Hej Jeg er en pige på 21 år som altid er meget træt uanset om jeg sover 2 eller 28 timer, jeg har altid ondt i højre side af maven, nogle dage være end andre har ikke fundt noget smertestildende der har kunne tage smerterne endnu og dette går derfor ud over mit arbejde (dette begyndte i jannuar 2007). Jeg har en slimet/ blodigt afføring og er på toilet et par gange om dagen og føler ikke at jeg kan blive færdig, det gør ondt at komme af med afføring (dette har stået på nogle måndedere).I jannuar 2008 har jeg opdagede jeg en knude i lysken og siden 3 på halsen som er begyndt at gøre ondt når jeg synker og spiser. min læge mener at det er noget jeg må lære at leve med men kan dette passe. det gør meget ondt. M.V.H den bekymrede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej lybbe2
    Det lyder ikke rart det du beskriver og jeg har svært ved at forstå din læge. Jeg har selv igennem en del år lidt at mave/tarm problemer, dog af en lidt anden karakter end den du beskriver. Min erfaring er at man absolut ikke skal stille sig tilfreds med at lægen ikke mener der er nogen hjælp at hente. Det er vigtigt at bede om at blive undersøgt ordentligt, blive sendt videre i systemet. Jeg ved godt at det ofte er angsten der gør at man stiller sig til tåls med manglende behandling men det kan ikke svare sig det ender med at ens livskvalitet forringes for mange år af ens liv. Så se at komme videre.
    Hilsen vl1224
  • Indstillinger
    Til "den bekymrede" unge pige på 21 år med mave og tarm problemer og knuder - Jeg vil ikke gøre dig unødigt urolig, men de symptomer du beskriver lyder alvorlige. Jeg håber at du har krævet af din læge at blive undersøgt for kræft/tyktarmskræft? Det er din krop og du har ret til at få afklaret, om du fejler noget alvorligt.
    Så mit bedste råd er: forlang af din læge at blive henvist til undersøgelse på et sygehus for at være sikker på, at det ikke er tyktarmskræft.
    Jeg har selv haft irritabel tyktarm i mange år, og står netop selv for at skulle have afklaret om det er noget alvorligt.
    Rigtig held og lykke med det. De bedste ønsker fra et medmenneske :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.