Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

søger hjælp.

Søger lidt hjælp. Nogen vil kalde mig en hypokonder men jeg trænger til svar på nogle spørgsmål.

Nu har jeg været været syg i 4-5 dage.
det startede med snottet, ondt i halsen, nyseanfald & en feber jeg syntes var/er ret svingene.
i starten var det værst og den var oppe på 38.2 som det værste.

Når jeg vågner er den oppe på 36.2 cirka og når bare jeg har været oppe i et par timer er den allerede oppe på 37.2 & inden jeg går i seng er den næsten altid oppe på 37.4 37.5 stykker?
Er det normalt?

Nu er jeg ikke et specielt udemenneske må jeg nok indrømme, men er det normalt og gå og føle sig varm i kroppen selvom man ikke har over 37.5?

Noget jeg har tænkt meget over på det sidste er sygdommen meningitis efter jeg hørte den var ret så farlig. Uheldigvis har jeg nu fået ondt i bihulerne så nu er jeg ekstra bange for at det går til hjernehinderne, selvom jeg ved det er meget sjællent.

nogen som vil/kan besvare lidt af mine spørgsmål?

Kommentarer

  • Indstillinger
    For mig lyder det som en ganske almindelig forkølelse eller lettere influenza.
    Ja, det er helt normalt med temperatur stigning. Den stiger altid hen under aften.


    Den form for meningitis, der mest omtales og som vi er bange for, begynder akut med høj feber, hovedpine, kvalme, opkastning og nakkestivhed.
    Der kan også være små blødninger i huden.
    Bliver man stiv i nakken får feber er det på sin plads at henvende sig til lægen, da sygdommen kan udvikle sig hurtigt.
    Der findes også mildere former for meningitis, som ikke er så farlig.
  • Indstillinger
    okay, mange tak for svaret. Jeg har nemlig gået og tænkt på det en del. Men er også ved at komme over det, skal til og få en antibiotika-kur idag mod min bihulebetændelse og så skal alt nok gå væk :)
  • Indstillinger
    Jeg syntes det er lidt mærkeligt alligevel. Nu har jeg fået antibiotika og godt nok har jeg ik ondt i panden mere men jeg føler mig altid varm? nu er kl 14.00 & min temperatur er på 37.5, er det normalt? & hvis jeg får feber igen altså hvis den går over 37.5 skal jeg så søge læge & nogen der ved hvad jeg ellers kan fejle? for der er stortset ikke andre symptomer end at jeg føler mig varm & sådan en "ikke til stede" følelse & måske en smule ondt i hovedet nogen gange, men det er ik meget?
  • Indstillinger
    Hej igen
    Jeg ser først dit spørgsmål nu, så jeg håber da du er blevet rask.
    Om aftenen er det helt normalt med en temperatur på 37,5, så måske har du en ganske let feber, når det er om eftermiddagen.
    Du skriver, du havde/har bihulebetændelse, det opstår typisk efter en forkølelse eller influenza.
    Betændelse kan smitte andre steder, så hvis du stadig føler dig syg bør du tale med lægen igen.
  • Indstillinger
    bihulebetændelsen er væk efter jeg fik antibiotika, så det bare super. min temperatur er aldrig over 37.5 mere så det er også bare super. Jeg tror bare jeg trænger til at komme ud og bevæge mig istedet for at sidde her inde hele tiden. det siger både lægen og mine forældre så jeg skal måske lytte til dem. Er slet ikk overvægtig faktisk undervægtig og mit stofskifte er meget mærkeligt. taber energi lynhurtigt. Nå men nok om det, tak for dine svar, det var super.
  • Indstillinger
    Hej
    Jamen, det var da dejligt. Det tager lidt tid at komme til kræfter igen.
    Du skriver, du mister energi hurtigt. Har du tænkt lidt på, hvad du spiser. Kroppen har brug for vitaminer og mineraler for at trives. Og frisk luft.
    Tager du en vitamintablet, spiser du grøntsager.
    Tænk lidt over,hvad du putter i munden.
    Venlig hilsen.
  • Indstillinger
    Jeg aner ikke hvad hverken min morgen, middag eller aften temperatur er - og ønsker heller ikke at vide det. Skal jeg så gåog undre mig fordi jeg målte 0.1 grad mindre i dag end i forgårs ?

    Nej - fanderme nej. Sligt gider jeg ikke bekymre mig om. Jeg tror jeg har været til lægen 10 gange i mit voksne liv (og jeg er lige blevet 48 nu).

    Du lyder sq lidt underlig :-) Du lyder som om du er bekymret for dig selv det meste af tiden .... nu lyder det ikke som om du er voksen - så jeg ville da råde dig til at komme ud af det lumre teenageværelse, dyrk noget sport, smid smøgerne væk - og bare nyd det der liv derude.

    Og ja, du blir forkølet, får influenza, bihulebetændelser, blærebetænderlser, bulne fingre og alt muligt andet .... GLÆD dig :-) Sådan er livet bare.

    kh
    Mette
  • Indstillinger
    For det første så er jeg slet ikke så underlig, min mor fik kræft for 2 år siden & de aner stadig ikke hvor det kommer fra, hun er en af de 30 danskere der om året får kræft hvor man ikke kan finde hovedsvulset, så det er i følge lægen ikke underligt når de pårørenes børn også går hen og bliver nervøse for selv de mindste ændringer. & for det andet så ryger jeg ikke og det har jeg aldrig gjort & jeg er 18 år nu. Men ja jeg forstår hvad du mener & det er heller ikke fordi jeg aldrig er ude, men jeg døjer med utroligt mange ting efter min mor fik kræft. I det hele taget døjer jeg meget med psykiske problemer, panik angst % andre former for angst, så mit liv er ikke altid nemt. Men jeg forsøger at ændre på min livstil nu, både med hvad jeg spiser % så forsøger jeg også at ikke sidde ved computeren så meget. Har siddet så meget ved computeren nu at mine arme og hænder er begyndt at stikke og snurre og sådan så det er nok en ide at kommme ud ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.