Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

At være kilden?

Redigeret 18 december, 2011, 03:13 i Alternativ behandling
Er der nogen bestemt grund til at nogen mennesker har større tendens til at være kilden end andre?

Og er der noget at gøre i tilfælde hvor man er kilden udover det sædvanlige?

Findes der noget bestemt man kan gøre for at man ikke længere er så kilden, eller er det bare at lære at leve med det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min kliniske erfaring siger mig at det ofte er nervøst anlagte personer, eller personer med mentale eller fysiske spændinger, der er kildne - stress måske? - Jeg oplever at klienten bliver mindre kilden jo længere i behandlingsforløbet han kommer.

    Derfor vil jeg mene at det vil hjælpe at få løsnet op for de spændinger du enten har fysisk eller mentalt. Når du kan slappe mere af vil du også være mindre kilden. Det kan sagtens være at du skal sætte et behandlingforløb sammen af forskellige behandlere - f.eks. zoneterapeut, psykolog og massør. Men det afhænger naturligvis helt af din situation som kan indebære at du må ændre livsstil.

    Videnskabeligt set har jeg ikke nogen forklaring på stående fod - måske andre kender til forskning på området?
  • Indstillinger
    Nå, det lyder mærkeligt. Min søster og jeg var meget kildne som børn. Vi grinede og grinede. Vi havde det faktisk vældig sjovt med at blive kildet. Jeg mener bestemt ikke vi led af stress.
    Så vidt jeg ved har videnskaben ikke fundet ud af, hvorfor man er kilden.
    Nogle mener det er tegn på underkastelse og andre mener det styrker bånd mellem to individer.

    Jeg tror mest på det sidste. (Mine egne erfaringer.)
    Som mor til en baby kan man jo også finde på forsigtigt at kilde , og barnet morer sig da strålende. Selvfølgelig må man ikke overdrive.

    Jo mere jeg tænker over det jo mere fjollet syntes jeg det er.
    Fordi man er kilden og måske meget kilden, så skal man både til psykolog, massør, zoneterapeut og ændre livsstil.
    Undskyld, men jeg ryster altså på hovedet. Man skal jo være millionær for at betale alle regningerne. De eneste, der får glæde af det er "behandlerne".
  • Indstillinger
    Det er egentlig et sjovt spørgsmål.
    Da jeg var yngre, var jeg overhovedet ikke kilden nogen steder. Nu er jeg ret kilden under fødderne, og det er jeg glad for at være. Jeg hørte nemlig engang, at der er "noget i vejen" med dem, der ikke er kildne. Og ved eftertanke tror jeg, det er rigtigt.
    Så gør det endelig ikke til et problem at være kilden.
  • Indstillinger
    Grunden til at man er kilden er, at det er en naturlig refleks. Man reagerer på en kildende/irriterende berøring, ved automatisk at ville fjerne det der rører én. Det er en forsvarsmekanisme overfor giftige insekter og andet småt der kunne skade én. Men vi er ved at vænne os fra at reagere negativt på det, og nu kan vi drille hinanden lidt, ved at kilde:)
  • Indstillinger
    Tjae, er du sikker på den forklaring. Hvis du er ville jeg gerne have en henvisning til "kilden".


    http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/h ... e-sig-selv
Log in eller Registrér for at kommentere.