Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kroniske mavesmerter- hjælp mig

hej
jeg har lidt af mavesmerter i snart 10 måneder, de er ledsaget af kvalme, hovedpine og masnge gange har de fundet vandcyste på æggestokken...
jeg har været indlagt 4 gange i ca 4-6 dage hvor de aldrig har fundet ud af noget....alle gange har de ment ment at det var en blindtarmsbetændelse, men de har de hurtigt afvist..
har fået taget adskillige blodprøver, en koloskopi, ultralyd scanning og skal til at have lavet en undersøgelse af mavesækken og 12-finger tarmen. alle prøverne hafr været helt normale og de har aldrig kunne finde ud af noget...
deres svar har været at det er irriteret tyktarm, men det ,mener de nu heller ikke, at det er en funktionel lidelse, men det har jeg prøvet at bevise, og det er det ikke, de har ment at det kunne være psykisk somartisk, men det mener min praktiserende læge nu ikke, de har haft troet en rigitg mange ting ...
min akupunktør har haft ment at det er min p-stav så fin den ud, men har stadig utrolig mange smerter kan er ved st gå ud af mit gode skind.
er træt af at lægen siger hele´tid,en at der er ikke noget vi kan gører...og at sygeplejerskene har en sprøg hvor de ligeså godt kunne sige " nå det er dig igen, vi kan ikke hjælpe dig hvorfor er du så her og spilder vores tid" er træt af det hele... det tærer på mig psykisk, men prtøver stadigt at beholde mit gode humør....
er der en der kan hjælpe mig, evt. komme med et muligt svar hvad det kan værer eller en eller flere der lider af noget ligende.
mvh
Tanja

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Tanja.

    Jeg har også haft mange problemer med maven, også med smerter mv. Efter at jeg er begyndt at spise HUSK pulver max. dosis 2 x daglig er alle mine gener væk. Jeg fortsætter med HUSK, selv om mine gener er væk.

    Du kan købe det på Apoteket eller i Matas.

    Måske du også skulle prøve at købe et bånd eller en bog med meditation, så din forpinte krop kan slappe af. Det er guld værd! Tænk på, din stakkels krop bliver stresset af alle de smerter.

    Held og lykke. Lad mig evt. vide hvordan det går med dig. God bedring!
  • Indstillinger
    Hej tanja

    Hvordan startet dine problemer for 10 måneder siden ferie i udlandet ?
  • Indstillinger
    ved ikke hvordan de startede.... de kom bare lige pludselig
  • Indstillinger
    Hej Tanja

    Har haft de samme symptomer siden januar, hvor vi var på ferie i Thailand.
    Jeg har ondt i venstre side af maven mellem navlen og ribbene og op under ribbene. Er i tvivl om det er maven og/eller musklerne jeg har ondt i. Har fået lavet kikkertundersøgelse og ultralyd, som intet viste. Mine scener bliver ikke bedre af at komme på toilettet, så er i tvivl om det er irriteret tyktarm. Har også fået lavet tropeundersøgelse og adskillige blodprøver. Lægerne kan ikke hjælpe mig. Tager Husk og har gjort det længe. Mediterer også uden resultat. Har ikke kunnet få noget smertestillende der hjælper. Har pådraget mig piskesmæld for 3 år siden og min massør siger, at mine maveproblemer skyldes spænninger i min nakke. Eftersom alt andet efterhånden er udelukket, er det jo det jeg må tro på. Men det bliver smerterne jo ikke mindre af, det tager også mit gode humør og overskud. Skriver igen hvis jeg finder ud af noget der hjælper.

    Hilsen Tina
  • Indstillinger
    Hej Tina

    Du skriver du har pisksmæld?? Har du prøvet kranio sakral terapi for det?? Det skulle være yderst effektivt!!! Min behandler har selv haft det og blev ``helbredt``, tog så selv uddannelsen, det er måske værd at prøve...
    Mvh Momse1
  • Indstillinger
    Hej, har du stadig disse kroniske mavesmerter? Kan se indlægget er nogle år gamle.
Log in eller Registrér for at kommentere.