Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Computer - internetet - hjælp

Redigeret 11 juli, 2008, 13:44 i Åben debat for kvinder
Ih, hvor er jeg glad .... Nu får vi hjælp til vores computer / internet problemer ;-)

Lige nu, står der ikke mindre end 4 og ser på, at jeg skriver dette indlæg, men det gør ikke noget som helst!

Den ene er min mand, den anden er en ung pige - vi kender så godt og for nu at gøre det hele lidt indviklet, har den unge pige en' med, som ved ALT om brug af internet osv .... Ubs, - den fjerde, det er mig selv.

"Rom blev ikke bygget på en' dag" så der bliver hvis ikke tid til at hjælpe MIG i dag. Men vi må ringe, når alt går i kaos for os og det betyder rigtig meget.

I dag skal det handle om, at få billeder overført til "skiver"... Tror I forstår hvad jeg mener...

Jeg skal skynde mig at få kaffe, the og brød på bordet, med håb og ønske om, at "manden" snart kommer igen ;-).

Når jeg bliver lidt klogere - kunne jeg godt forestille mig - at jeg vil spørge til råds her og det er der måske også andre der kunne ha' lyst til ...

Prøver senere - igen igen igen, at skrive mine tanker om Daniels profeti i den anden tråd, men nu må jeg overlade skærmen til eksperten.

Mange hilsener fra Laura.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der blev kun tid til hjælp til min mand, så jeg stiller jer lige et spørgsmål her.

    De taster på computeren, der har 3 tegn - f.eks ved 7 taller - har jeg aldig fundet ud af, hvordan jeg bruger dem alle tre.

    Så er der alle de "F'er" øverst oppe, som jeg heller ikke aner, hvad jeg skal bruge til?

    Jo, hvis nok "F5", som hvis nok hurtig kan vise, om der er kommer nyt, i den tid, hvor man er ved' noget andet på computeren.

    Mon noget af det jeg spørger om, kan besvares på en let forståelig måde?

    Mange hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Først tasterne med tre funktioner:
    Når du trykker på den samme tast, som du bruger når du skal skrive store bogstaver (shift,) samtidig med at du trykker på tasten, kommer det øverste tegn frem. Hvis du trykker på tasten, der hedder "Alt Gr" (ved siden af mellemrumstasten), samtidig med at du trykker på tasten, kommer tegnet ved siden af frem.

    Lad os tage et eksempel:

    Hvis du trykker på tre tallet øverst på dit tastatur, kommer tegnet 3 frem.

    Hvis du trykker på shift, samtidig med at du trykker på 3 tallet, kommer tegnet # frem.

    Hvis du trykker på Alt Gr, samtidig med at du trykker på 3 tallet, kommer tegnet £ frem.

    F knapperne kan bruges til forskellige ting. På vores computer er de genveje til forskellige programmer. Man kan selv indstille, hvad man vil bruge disse taster til. Men det er ikke så nemt lige at forklare, hvordan man gør.

    Håber at du blev klogere, og at det var til at forstå. Ellers må du skrive igen.

    Ha' en god dag.

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Mange tak fordi du svarede Karina. - Nu kan jeg da finde ud af hvordan jeg betjener eller får de 2-3 tegn frem. - Du kan tro, det er en stor hjælp, når jeg nu ikke ved' det. TAK TAK!!!
    Kærlige hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Først vil jeg citere, Tulle: Netop nu, hvor vi har profil, kan du kontakte dem, der har ladet deres mail adresse være synlig - eller du kan selv lade din være synlig" - Citat slut

    Videre fra citatet fra Tulle:" På den måde, har jeg selv i flere år haft gode kontakter på andre debatforum, hvor man skal oprette profil".

    Citaterne har jeg "snuppet" fra "Ris og Ros til Netdoktor", hvor jeg ikke mener jeg har ret til at skrive. Håber det er ok - Tulle.....

    Jeg ville selv være utryg ved at efterlade min mail adresse her på Netdoktor.

    Er jeg den eneste, der tænker sådan?

    Fornemmer der er "masse-flugt" fra Netdoktor-debatter nu......

    Der MÅ være en grund til at så få' skriver her, for der kommer jo rigtig mange ind og kikker med.

    Har netop set, at der i EN' debat, er over 3000 visninger, så ikke alle kan være på ferie.

    Hvad tænker I om det...har jeg ret i mine tanker, eller mener I noget helt andet ?

    Kærlig hilsen Laura.
  • Indstillinger
    Hej Laura
    Først det du har citeret - på de fleste debatforum er der noget der hedder PB - det står for private beskeder.
    Det vil sige, at hvis nogen ønsker at kontakte en, hvis emne kan have interesse, eller give ros eller ris :) så er det muligt, og det gør jo, at de sædvanlige kommentarer, som ikke hører hjemme i trådene, de kan holdes anonymt på den måde.

    Her er det jo, du f.eks. kan benytte en anden adr. hvis vi taler Netdoktor, så kan ingen finde dig ude i "det virkelige liv".
    Men er der en person du har tillid til, og som du mener du kan få delt nogle erfaringer med, OG denne person har ladet sin adr. være synlig, så er det jo lige til :)

    Du undrer dig over den lille deltagelse herinde.
    Der ER nu emner der stadig er god gang i.

    Men problemet er jo, at vi IKKE kan få et overblik over HVOR der er spørgsmål eller svar, uden at vi skal åbne ALLE emner.

    Førhen kunne vi gå ind under børn f.eks. og så kom alle emner frem, og vi kunne se hvor der var nye indlæg, det var overskueligt!!

    Nu klikker vi på KVINDER - men vi skal klikke på hver et emne, for at se om der er gang i noget - hvem har tid til det??

    Religion er altid et emne mange følger med i, men hvor kun få skriver.
    Jeg har deltaget på et andet forum, og taget debatter med jehovas vidner, og der var 3 vidner, og kun mig der var kristen.
    Men de tråde er læst af ca. 5000 i dag, selvom der ikke er skrevet i flere måneder.

    Jeg tror der kommer gang i debatterne, når Netdoktor får lavet det færdigt og overskueligt :)

    P.S. Lige en tilføjelse - jeg har lige tjekket tallet jeg nævnte, og der er en af trådene på det forum, der er læst af over 30.000 :)
  • Indstillinger
    Hej Laura

    Jeg ville aldig lægge min email adresse ud til offentligt skue, men jeg har ikke det fjerneste imod, at skrive på netdoktor selvom der er log in. Så længe man ikke viser sin adresse, sin email eller sit fulde navn, er der jo ingen der kan finde frem til én i den virkelige verden. Så jeg har ikke noget imod, at skrive personlige ting i debatterne, men jeg ved godt, at der er nogen der har, men jeg kan bare ikke helt forstå, hvad problemet er.

    På babyklubbens debatter skal man også have log in, og her er der mange der skriver.

    Jeg håber at flere med tiden finder ud af, at det slet ikke er så farligt.

    En god dag til alle:-)

    Mvh Karina
  • Indstillinger
    Hej Karina og Tulle.

    Så fik jeg lært hvad bogstaverne "BP" står for. - Vidste det ikke, så tak for det!!!

    Nææh, jeg synes heller ikke Netdoktors program er overskuelig, men de skal selvfølgelig ha' tid til at færdiggøre programmet.

    Tænker blot på, at mon ikke de også holder sommerferie.
    Ok, det skal de da ha' lov til, men visse ændringer, kunne vi sikkert alle ønske ændret, så snart som muligt.

    Som dig, Karina - vil jeg heller aldrig lade min mail-adr eller navn, være til offentlig skue, men sådan er vi heldigvis så forskellige ;-)

    Tror dog vi tre hurtig kan blive enige om, at det ville være rart, hvis der snart kom rigtig skred i debatterne.

    Ha' en rigtig god aften.

    Kærlig hilsen Laura.
Log in eller Registrér for at kommentere.