Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problem

Redigeret 15 december, 2008, 10:52 i Snart gravid
jeg har et problem med at holde sæden oppe i mig, der løber lige så stille ud og det kan mærkes. . f.eks hvis jeg skal vende mig om på siden,så løber det. Hvordan får jeg sæden til at blive? Nogle gode tips?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Rart at se nogle der kan skrive så forstår deres problem.
    Nå, men nu har vi prøvet at få børn i8 mdr., men stadig ikke noget resultat. Meget deprimerende.

    Men når min kæreste og jeg har dyrket sex og har fundet ud af det bedste er når vi kommer samtidigt for så den "pumpen" der er i underlivet transporterer sæden og lige når han har haft udløsning, læg da en dyne eller stor pude under rumpen så sæden kan rende op i dig. Håber det er ok jeg skriver så detaljeret.

    Håber I får held med det.
  • Indstillinger
    Jeg så engang et tilsvarende spørgsmål i et ugeblad. Lægerne svarede, at der kommer masser af sæd ind selvom meget ryger ud. Man kan altså sagtens blive gravid selvom ikke alt bliver derinde.
  • Indstillinger
    det med puden skulle være rigtig godt, min kæreste og jeg vil begynde at prøve fra januar så sidder lige og finder noget debatter med gode råd :) selvom jeg tror den med puden er god er det måske det at man fokusere så meget på at blive gravid at det ikke sker, det høre man tit om folk at så snart de ikke fokusere på det så bliver de gravide
  • Indstillinger
    Ida1976 har ret - ved sædafgang kommer jeg ved ikke hvor mange tusind sædceller ud, og til befrugtning skal der kun bruges en.
    Det med puden er noget ævl - men rent nydelsesmæssigt er det dejligt.
    Idac80 kommer med at andet råd, men har jo selv beviset for at det ikke virker.
    Man kan blive gravid af at dyrke sex stående og hoppende, hvis man synes, det er sjovt.
    Eneste "krav" er at sædudtømning skal foregå i skeden.
    Problemer med at blive gravid har intet at gøre med samlejestilling - og at sæden løber ud er fuldstændigt normalt, der skal som nævnt kun bruges en sædcelle, og den skal nok finde vej.
    Så er der alle de andre problemer med at blive gravid - der kan være mange årsager, men det er ikke det, der lige bliver spurgt om her.
    Peddy, du har også ret - al den fokusering på, om det nu lykkes er i sig selv en psykologisk bremse.
    Jeg håber for jer, at det lykkes at blive gravid på et tidspunkt.
  • Indstillinger
    Min mor har en veninde, som simpelthen ikke kunne blive gravid. Til sidst opgav hun, og adopterede i stedet en skøn lille pige. Kort tid efter var hun gravid, og hun fik i alt 2 biologiske børn.

    Det vigtigste er nok at slappe af, og huske, at ting tager tid. Hvis der er gået over et år, så er det imidertid en god idé at kontakte lægen.

    En enkelt portion sæd indeholder forøvrigt mellem 60-450 millioner sædceller. Sandsynligheden for at "blive til" er altså meget mindre end at vinde i lotto. Hvis nabo-sædcellen var kommet først, så var det jo blevet et andet barn. Det er mærkeligt at tænke på, og ikke nok med det: Ens forældre skal også have mødt hinanden, og deres forældre, og deres forældre... Vi er faktisk ret heldige, at vi er til, når man tænker over det :o)
  • Indstillinger
    Hej!

    Min mand og jeg har i lang tid forsøgt at blive gravide med nr. 3 og det er endelig lykkedes efter godt 13 mdr.

    Vi har i forvejen 2 dejlige drenge hvor "produktionstiden" var henholdsvis 1 mdr og 12 mdr.

    Vi var efterhånden ved at opgive at blive gravide igen, efter at vi havde prøvet stort set alt, pude under rumpen, ægløsningstest, temperatursvingninger o.s.v, besluttede vi at gøre et forsøg mere, efter min sidste menstruation var vi sammen hver dag indtil dag 18 efter første menstruationsdag...så var vi da sikre på at ramme ægløsningen, og dette har resulteret i at jeg idag er i uge 5:)
  • Indstillinger
    Først og fremmest hjertelig til lykke, det var da dejligt for jer.
    Sjovt nok har den metode faktisk mange gange været omtalt til IKKE at være den bedste metode, men det viser jo bare, at hvad der er godt for den ene er ikke nødvendigvis godt for den anden.
  • Indstillinger
    Kære alle

    Nej, jeg har som Lotte hørt, at sædkvaliteten mindskes, hvis manden har udløsning for tit - derfor skulle man i den optimale situation vente 2-3 dage inden ægløsning og så være sammen, for så skulel sædan have 'tanket ordentlig op' i mellemtiden :-)

    Nåh, jeg har heller ikke de vise sten, for vi forsøger stadig at blive gravide og indtil videre uden held - alle metoder taget i brug!

    patience - patience - patience... :-)
  • Indstillinger
    Efter samlejet ligger du dig ned i 30-40 min med benene højere oppe end højere
  • Indstillinger
    end hovedet

    sorry det gik lidt hurtigt
Log in eller Registrér for at kommentere.