Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skizofreni

Redigeret 19 oktober, 2008, 04:39 i Skizofreni
jeg er en ung pige på 23 der har en kæreste der lider af skizofreni og jeg har brug for nogen gode råd hvordan kan takler ham for han få nogen ture hvor han falder om og jeg ved ikke hvordan jeg skal tage hånd om det og hvordan jeg skal tage det for det er jo svært for mig at hjælpe ham når han få de ture derfor søger jeg nogen gode råd til hvordan jeg skal klare mig igemmen for holder og elsker ham rigtig meget så vil gerne være der for ham og hjælpe ham så godt jeg kan så håber der sidder en der ude der har en søn eller bror eller familie der har sammen problem og kan give nogen råd til mig da det virkelig betyder meget for mig at være der 100% for ham....tak på forhånd hilsen en der har brug for råd

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg er ikke pårørende men har selv skizofreni. Jeg tror det vigtigste er, at du er der for ham. At han ved du holder af ham, selv om det kan være svært at håndtere indimellem. Han går vel hos en psykolog? Er det ikke muligt at du kommer med til en samtale, så I kan snakke om, hvordan du bedst skal forholde dig til det?
  • Indstillinger
    hejsa

    nej han bor på et bosted med andre der har sammen problemer og han få medicin for det men snakker ikke rigtig med nogen om det så det er lidt svært for mig at læse ham....når vi er sammen i weekenden laver vi næsten igenting og jeg holder jo utroligt meget af ham men føler mig lidt til en side mere fordi jeg ved ikke hvad jeg skal prøve at få ham til da han ikke rigtig har nogen interesser så jeg er lidt lost i øjeblikket har ikke haft sådan en sydom inde på livet men jeg lider selv af angst og dep men har da lidt mere glæde i livet og kan derfor nogen flere ting end ham i den sidste ende og jeg gør alt for ham men det er svært når man ingenting få igen...
  • Indstillinger
    Ved du hvad det er der for ham til at få de op og nedture,
Log in eller Registrér for at kommentere.