Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fedtsugning?

Hej alle.
Jeg er en ung pige på 21 år, som har tabt mig 10 kilo. Jeg er 170 høj og vejer pt. 68 kg. Jeg træner boksetræning, cykling, svømning, styrketræning og løbetræning, og træner hver dag. Spiser sundt, masser af grønt og frugt, fibre og protein -men ligegyldigt hvor meget jeg taber mig og hvor meget jeg træner har jeg stadig en stor delle på maven. Jeg overvejer kraftigt at få lavet en fedtsugning for det er virkelig noget der går mig på.
Jeg vil derfor høre om der er nogle der har nogle erfaringer med at få foretaget en fedtsugning? Og om I evt. kan anbefale en speciel klinik eller kirurg?
Håber at høre fra nogle der har prøvet det, eller som kender nogle der har..

Mvh. Clara

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Clara.

    Jeg kan ikke fortælle dig noget om fedtsugning, men hvis du ikke har prøvet det, så synes jeg at du skal tage til læge og finde ud af om du måske lider af forstoppelse.
    Det kan også være at der skal en tarmskyldning til for at skylle overflydende slam ud, som desværre ligger i kroppen på os alle, jeg tror det er en 3-6kg alt efter hvordan man spiser.
    Det lyder jo til at du spiser sundt og med masser af fibre, er det måske ikke problemet. Men forstoppelse giver desværre synlige konsekvenser udover de fysiske. Du kan evt. supplere din kost med Magnesia, som kan hjælpe på forstoppelse (hvis det er det, det handler om).

    Håber du kan bruge mit svar. Jeg synes slet ikke at du skal få foretaget en fedtsugning, selvom jeg godt ved at det ikke er op til mig :)

    Hilsen Elise.
  • Indstillinger
    Hej Clara. Vi er to piger der har projektuge om smerte under kosmetiske operationer. Vi ville lige hører om vi evt. kunne stille dig et par spørgsmål, omkring hvorvidt du har gjort dig nogle overvejelser om operationen. Vi mangler nemlig meget stærkt nogen at interviewe/stille spørgsmål. Hvis du har lyst til at deltage (helt anonymt) kan du skrive til os på;

    asta.scales@hotmail.com
Log in eller Registrér for at kommentere.