Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

lattergas

Redigeret 9 september, 2009, 10:40 i Rusmidler
lattergas virker som et stort hit nogle steder, fordi det er lovligt og det siges at være helt ufarligt. Kan det passe at indånding af lattergas til fester er helt ukompliceret, når man bruger det som rusmiddel?

Kommentarer

  • Indstillinger
    kære menneske lattergas kvælstof "status"..
    NEEEEEEJ det er ikk sundt ,,dit stakkels centralnervesystem bliver jo slået omkuld ligesom når en dranker hvergang ødelægger vigtige celledelingsmuligheder osv ..og lattergas virker bare mange gange så potent
    mest vanligt husker folk heller ej hva tiden gik med under en påvirning af lattergas..
    godt råd..lad det ligge til dem som har lægelig indikation for det mvh RENE-H
  • Indstillinger
    Hvis lattergas er det man får inden man bliver bedøvet i en narkose, så kan jeg IKKE anbefale det til nogen.

    Jeg fik det SÅ dårligt, sagde - det er ikke rart.. og så lagde de mig til at sove...... så jeg mærkede ikke yderligere.

    Men det dér med at "det er ligesom hvis du har drukket to øl hurtigt efter hinanden" - den holder altså ikke, - det er væmmeligt!

    Det var bedre da jeg vågnede op igen, og sygeplejersken insisterede på at give mig et skud morfin for smerterne... hehe.... det var super nice...

    Men det var ikke så fedt da jeg en time senere stod og brækkede mig ude på wc´et...

    Jeg tror bare jeg holder mig til alkohol fremover... ;-))
  • Indstillinger
    Ps....

    Og hvis man har set, mødt og skullet forholde sig til, - personer på ketamin, nattekoger på kokain osv. osv... så mister man al respekt for stoffer.

    Hvis det ser SÅ tåbeligt ud - udefra set, - så er det det sgu nok også... et eller andet sted....... tja....
  • Indstillinger
    Nej, nej, nej og nej!

    Lattergas er ikke uskadeligt! Det er en gift, som går ind og forstyre hele dit centralnervesystem ved at rode rundt inde i myelinskeden. Eller fedtskeden som den også bliver kaldt.
    Der hvor man virkelig skal passe på er når man indhalerer det! Tandlæger bruger jo ikke 100 % lattergas, men en blanding af lattergas og oxygen. Og jeg går ud fra at den lattergas du har tænkt dig at sniffe er skaffet fra en isenkrammer eller lign. Og lattergas der fra er lige præcis 100 % lattergas, og hvis du ikke passer på, kan du resikere at dø af kvælning, da du ikke for nok ilt. Så for guds skyld! Lad vær med at sniffe lattergas. Det er dødsens farligt!!!

    Og jo! - Unge dør af at sniffe lattergas. Og jo! - Man kan godt blive ofhængig af lattergas.
    Desuden er lattergas også en kraftig drivhusgas, så du gør ikke blot dig selv, men naturen en tjenseste ved ikke at sniffe!!
  • Indstillinger
    lattergas er IKKE afhængighedskabende, hverken fysisk eller psykisk. endvidere betragtes det som uskadeligt, da der IKKE er nogen risici forbundet med indtagelse af lattergas, udover at det virker reducerende på din krops koncentration af b12-vitamin. På verdensplan er der registreret 4-10 dødsfald på bagrund af lattergas indtagelse(7.500 dør hvert år af alkoholmisbrug i DK alene), dødsfald er altid hændt i forbindelse med MISBRUG af stoffet(daglig indtagelse over en længere tidsperiode). Man har dog aldrig kunne bevise at lattergas var den direkte årsag, da ofrene for det meste har været underernærede.
    og at sammenligne en alkoholiker med en forbruger af lattergas er dirkte tåbeligt. det er kun en lille brøkdel af alle lattergasbrugere, der har et miusbrug, så at tale om vigtige celledelingsprocesser er åndsvagt, da det aldrig vil blive relevant for de fleste brugere.
    Og alle jeres personlige erfaringer og fordómme overfor lattergas kan i stikke skråt op. Vi er alle individuelle og har ikke de samme relationer til et stof. personligt har jeg ikke den store lyst til alkohol, hvilket er et fyord i det her alkoholiserede land. og ja, en ketamin brandert er da ikke det kønneste at overvære. men det er en alkoholbrandert fandme heller ikke til tider! Men indtil du selv har prøvet ketamin, synes jeg virkelig ikke du skal udtale dig om det. og det samme gælder alle andre i den her tråd. før i har prøvet lattergas og sat jer ind i de reelle ricisis, synes jeg i skulle blande jer uden om og overlade svarene til nogen med erfaring og som har et unuanceret syn på tingene. der findes så mange løgne omkring stoffer og som de fleste løgne bygger de på frygt og uvidenhed.
    "Der hvor man virkelig skal passe på er når man indhalerer det" - Du får det jo til at lyde som om patronen kan gå af sig selv hvert øjeblik det skal være :) Og ja, selvfølgelig er det farligt at inhalere gas. det ved alle sku da. derfor anskaffer man sig en dispenser inden man inhalerer det, nøjagtig som hos tandlægen. men det ved du jo selvfælgelig allerede, ellers ville du jo ikke udtale dig.
    men for at opsumere, må lattergas betragtes som uskadeligt, så længe man har hovedet med sig og ikke kaster sig ud i at inhalere det den næste månedstid.
  • Indstillinger
    kære ven/"fortaler af lattergas.mm
    hvorfor vælger du bevidst at ungå info om tilførsel af min 20%ilt ???
    for at gassen er tryg at bruge..
    er det uvidenhed eller venter du bare selv på kvælning ??

    alle disse ord ,,så gør det dog fagligt korrekt
    mvh RENE-H
  • Indstillinger
    det står også nævnt længere oppe i debatten..
  • Indstillinger
    argie1 har ubetinget ret i hvert eneste ord.
    Desuden skal dine lufveje, eller tilgang til ilt, blokeres i ca. 3 minutter efter du mister bevidstheden, før du dør af kvælning.

    så hvis man ikke vælger at indtage lattergassen ved hjælp af en maske, fæstnet til hovedet, eller indtager gassen imens man sidder i en båd, eller andre farlige omgivelser, skulle det være sikkert.

    Jeg kan iøvrigt stærkt anbefale, ALDRIG at indtage euforiserende stoffer alene, om det så bare er alkohol.

    for objektiv vejledning omkring stoffer se:
    http://www.psychedelia.dk/
    http://www.erowid.org/
Log in eller Registrér for at kommentere.