Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Termmodellen

Redigeret 27 august, 2008, 02:51 i Åben debat for kvinder
Jeg har læst om den. Det jeg frygter er, at de praktiserende læger meget nemt kan tage fejl. Jeg læste i et blad om en kvinde,der klagede over smerter i sit ene ben. Hun fik at vide, hun var psykisk syg. Efter 12 år blev det opdaget, det var kræft i benet og det blev sat af.
Jamen, hvad skal man sige. !
Samtidig fortalte en dame mig, da vi talte om det første tilfælde, at hendes mor havde fået den samme besked. Da moderen blev meget syg kørte de resolut til et hospital i udlandet, hvor lægen sagde, de kom i sidste øjeblik og hendes mor blev opereret.
De var jo heldige, at de kunne betale.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Læger kan tage fejl, skriver du. - Ja, de tanker er du bstemt ikke alene om. - Eksemplerne du henviser til, samt mange mange flere, som vi får indsigt i, via medierne - får mange til at frygte - incl mig selv.

    Ønskeligt hvis alle havde de samme muligheder og sådan burde det være, da vi hver især har betalt vores skat.

    Ønskeligt hvis vi også - resulut kunne lade os undersøge / operere i dK eller udlandet.

    Det kræver penge - mange penge, men havde vi disse mange penge - kunne vi ikke alene købe os til den aller bedste behandling, men også til respekt, omsorg osv ...

    Mon du - eller en anden ved' hvad en privat sundhedsforsikring koster, hvis man - som os, er medlem af sygesikringen Danmark" ?

    Vi er ikke på arbejdsmarkedet og regner med at en sådan forsikring vil være ubetalig for os....

    Noget andet jeg fryger MEGET - er at komme på plejehjem, men det er så en anden snak ....

    Søndagstanker fra Laura.
  • Indstillinger
    Jeg fandt tilfældigt noget. Der står man kan tegne en privat sundhedsforsikring indtil de 55 år, den dækker til 65 år. Man skal sikkert være rask også, for at tegne den privat.
    Den jeg så kostede 2224 kr.om året, pr hoved naturligvis, der reguleres en gang om året, så det er nok steget. Hvor meget den så dækker ved jeg ikke. For vores vedkommende er det også for alt for sent. Men jeg kan blive gal over at der gøres forskel på folk. For alle de dygtige læger og sygeplejersker , forsvinder sikkert langsomt fra de offentlige sygehuse med tiden.
    Men der er sikkert andre der mener, det er i orden indtil det går ud over dem selv.
  • Indstillinger
    Sidste nyt. Nu forsvinder de erfarne sygeplejersker fra rigshospitalet. Det går ud over hjertepatienterne, skrives der.
    Og ventetidsgarantien er sat ud af kraft. Det lover "godt" for alle, der enten ikke har penge eller ordning med arbejdspladsen.
    Fagre nye danmark.
Log in eller Registrér for at kommentere.