Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

pysikes Tisse problem(Barn)

Redigeret 21 september, 2011, 19:19 i Åben debat for mænd
Hej jeg har det problem at jeg føler at jeg skal tisse hele tiden

især når jeg er nervøs eller sidder i en bil så føler jeg at jeg skal tisse meget

Men når jeg går på wc kan jeg næsten ikke tisse så det er kun noget jeg føler - Hvorfor tror i at jeg føler dette

Baggrund for tisse problem:

På blå mandag sad jeg i en bus sammen med min klasse jeg drak meget vand og jeg skulle tisse rigtige meget jeg var næsten ved at græde fordi at jeg havde så svært ved at holde mig

Efter den tur har jeg følt at jeg skulle tisse hele tiden

Tror i det er fordi at jeg hele tiden tænker på det og derfor føler noget som ikke er rigtigt

eller tror i noget andet - Giv et bud

Kort om mig:
Hedder Rasmus
Alder 14 år
...

Hvis i har et svar/bud må i meget gerne skrive en mail eller skrive i debatten

Mail: nulspam123@gmail.com

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Med Dig.

    Tag ned til din læge og aflevere en urinprøve (en tissetår i et glas) er næsten 100% sikker på at du har en urinvejsinfektion. det er meget normalt, alle har næsten haft det... Knus her fra
  • Indstillinger
    Er der måder hvor jeg ikke skal tage hen til læge for at få rettet op på problemet

    Da jeg bror langt væk fra lægen over 7 km
    Kan jeg så undgå at tage til lægen?

    Vil helse ikke blande mine forældre ind i det da jeg ikke ved hvad problemet er & over hovede ikke ved hvordan jeg skal få det sagt
  • Indstillinger
    Jeg har læste lidt om tegn ved blærebetendelse

    Men har ikke svien eller smerter ved vandladning
    har ikke tåget og ildelugtende urin(ikke 100% sikker)
    har ikke smerter lige over skambenet

    Det eneste er at jeg føler at jeg skal tisse men kan næsten ikke tisse (lige som andre føler bare at jeg skal tisse)
  • Indstillinger
    Hey :)

    Jeg har nogle bud:
    urinvejsinfektion. det er ikke farligt eller sundhedsskadeligt, men som du siger, man har svaert ved at tisse. Mange har haft det, og det er nemt at komme af med.

    Det kan ogsaa vaere at du er ved at komme i puperteten. Nogle faar svaert ved at tisse naar de er klar, og kan producere saed. Jeg ved ikke om du har kommet foer, men det kan vaere det er det.

    Lige efter du har kommet, kan det vaere svaert at tisse, der skal gaa mindst 5 min foer du kan tisse igen. Ellers kan du bare foele at der er lidt urin i din penis, men at der ligesom er en prop der holder det inde. Det er helt normalt. Der gaar lidt tid foer man kan tisse efter at man har kommet, og det er derfor man ikke kan tisse imens man har sex.

    Det kan ogsaa vaere fordi du har holdt dit tis saa meget at du har skadet din urinblaere. Snak med dine foraeldre, og faa en tid hos laegen. Laegen tager nok en urintest, og maaske faar du et kamera op igennem din penis, for at tjekke om der er problemer i din urinvej. Det er vaertfald den gamle metode jeg kender, er ikke sikker paa hvad de goer idag. Det kan vaere du faar nogle piller. Eller roentgenfoto.

    Selvom du ikke gider at blande dine foraeldre med i det her, er det det bedste at goere. Du bliver noedt til det, og de skal nok hjaelpe dig :) laegen bliver du noedt til, 100%. Man laver ikke sjov med tissemaend, og en lille skade kan volde store skader i sidste ende. Man kan aldrig vaere sikker paa hvad det er.

    Tak, m.v.h. Cengiz
  • Indstillinger
    Hej Rasmus
    Jeg synes du skulle snakke med din far eller din morfar eller farfar, fordi jeg snakkede altid med min far, når jeg havde problemer eller spørgsmål omkring tissemanden.
    Når vi tog i svømmehallen i omklædningsrummet og afsæbning, talte jeg altid med min far da jeg var i din alder om de spørgsmål en dreng altid kan stille til sin far.
    Tag og gør det samme, jeg er sikker på din far vil hjælpe dig - sagt ligeud - det SKAL han. vh Bo
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar!

    Jeg har måske løst problemmet

    Jeg tror at det skyldes trykket når jeg onaner!
    - Da når jeg onaner føler jeg at jeg skal tisse bagefter(føler det i 4 dage)
    når de 4 dage er gået føller jeg at det er normalt

    Jeg har virkenlig ikke lyst til at blande mine forældre eller lægen ind i det da jeg kender lægen!

    Jeg har overvejet at bestille en prøve(test af urin)
  • Indstillinger
    Re_ Jeg har virkenlig ikke lyst til at blande mine forældre eller lægen ind i det da jeg kender lægen!

    Hejsa, jeg kender også min læge, og din læge har tavshedspligt dvs. han må ikke fortælle dine forældre at du har været henne hos ham. Overvej nu om ikke du skulle gøre det alligevel. vh Bo
  • Indstillinger
    Har samme problem..

    Har tit sådan når jeg på vej i seng, at jeg skal tisse. Men så når jeg står foran toilettet, er det ligesom jeg kan mærke det er på vej. Men så trækker jeg mig, hvordan man forklare det. (At jeg trækker mig, ligesom man får oprejsning..)

    Jeg har det også sådan efter jeg har onaneret at jeg skal tisse..
  • Indstillinger
    Hej nikolaj først synes jeg du skal blive undersøgt hos din læge om der kan være noget galt med dine urinveje , og det kan være grunden. hvis det er helt nornalt. kan det skyldes du savner tryghed, kan være bange , utryg ved at skal sove. i et mørkt rum. prøv at købe et lille våge lys hos elektrikren og sær musik på non stop. med musicure feks du kan købe på apoteket. du kan også søge kommunen om en kugledyne der giver dig tryghed, og se om det hjælper dig, ellers må du have psykolog hjælp. og find en at være tryg hos. hvis du savner din mors kærlighed , må du fortælle du savner hende og gerne vil have kys på kind, og klem eller sidde tæt og mærke hende. drenge tror de bliver for store til det . men savnet vokser indeni , så det er svært at turde, men godt at turde . sige ja til det vi savner. håber det lykkedes for dig hej
Log in eller Registrér for at kommentere.