Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tråden ra det gamle forum del XI

Redigeret 5 juli, 2008, 05:24 i Lichen Sclerosus
Fortsat:
Så det er faktisk lidt dejligt....
Ja jeg går hos Benny - jeg synes han er meget meget rar og fantastisk - de holder mig i kort snor går til check hver 3. måned, da jeg åbenbart er meget 'udsat' for at få kræft.
Ved du hvem jeg er? Jeg har før sagt til min læge at hvis han fik nogle patienter med min sygdom der godt kunne tænke sig at snakke med en lidelsesfælde skulle de bare kontakte mig.


Forfatter: gæst - DATO: 28. FEB.

Nej, jeg ved ikke hvem du er, men det håber jeg at finde ud af her i løbet af foråret. Der er så mange ting jeg gerne vil snakke med jer andre om. Bekymringer, spekulationer, fremtid, selvværd osv.
Håber rigtig mange har lyst til at mødes når tid kommer, så vi kan udnytte hinandens erfaringer og gode råd.
Er der f.eks nogen som har et råd til, hvordan man undgår forværring ved smømmehalsbesøg. Klorvandet er ikke godt for de i forvejen alt for sarte slimhinder, men ryggen og psyken har jo vældig godt af svømmeturen, så hvad gør man?
Mange hilsner AH


Forfatter: gæst - DATO: 09. MAR.

Hej!
Jeg har læst de forskellige indlæg med stor interesse og har pludselig fået en ubændig trang til at komme med min lille "historie". Jeg er 59 år og fik for ca. 2 år siden diagnosen LS - uden biopsi -. I lang tid skete der ikke rigtig noget, men i dec. 2007 kom jeg i behandling med Dermovat, i et 8 ugers forløb. Så var jeg til kontrol, og her får jeg at vide, at det ser meget pænere ud, og derfor er det ikke nødvendigt med en biopsi. Og det er vel positivt? Efterfølgende bruger jeg dagligt LocoBase, og jeg har ikke haft kløe i de sidste 5-6 uger. Samtidig er det som om, at jeg er mindre hvid, og skulle det gå helt væk, ja, så bliver jeg vel nærmest lykkelig. Det er ikke fordi min gynækolog har forklaret mig noget om sygdommen, men hun har dog sagt, at det er en sygdom, der kan komme og gå. Efter at jeg alligevel har været bekymret en tid, som jeg formoder alle I også har været på et tidspunkt, så måtte jeg finde ud af, om jeg var den eneste med LS. Det er jeg heldigvis ikke, og hvor er
det bare rart at "møde" jer. Jeg for mit vedkommende har også denne "skavank", at
jeg er lidt hævet forneden, men det kan jo ikke have sammenhæng med det andet, eller kan det? Når jeg spørger her, så er det fordi, det er meget begrænset, hvad gyn. vil sige, og nogle gange kan jeg selv glemme det. Jeg synes, at man er meget overladt til sig selv. Hvis ikke læge/gyn. har lidt mere hånd i hanke med patienter/diagnoser/behandlinger, så ser det da temmelig sort ud.
Håber hermed, at alle vil få det bedre, uanset om der er en eller flere diagnoser.
Personligt vil jeg nok ikke holde mig tilbage med at prøve borsyre/pebermynteolie,
hvis min LS blusser op igen, jeg tror nemlig at hormonsalver er mere til skade end
gavn for mig. Det skyldes, at jeg havde et hårbundsproblem, som også blev behandlet med hormonsalve, og det var ikke så heldigt. Håber, at I hver især finder
det rigtige, og husk, at det ikke altid er det rigtige, som lægen udskriver.
Mange påskehilsener til alle - KK


Forfatter: gæst - DATO: 10. MAR.

Hej KK
Underligt, at du ikke har fået lavet nogen biopsi. Det er dog immervæk en krads behandling med Dermovat i 8 uger på symptomerne alene. Men det er da godt, at det er holdt op med at klø og svie.
Det der med at være hævet forneden har jeg ikke hørt om før, kan du beskrive det lidt nærmere.....? Jeg tror ikke der er en sammenhæng med LS, men hvem ved; der kommer hele tiden nye fortællinger til her på siden!
Jeg er ikke til det med borsyre og pebermynteolie, da jeg ikke kan finde nogen kilde; jeg har ikke så meget lyst til bare at eksperimentere. Til gengæld er jeg ret opsat på at konsultere den antopofiske læge fra Århus, når min ryg vil tillade mig at sidde nogle timer i toget. Det lader til at Lis fra Århus er blevet kureret, så det er vel intet mindre end et mirakel.
Hvad er det med hormonsalve og din hovedbund for en historie; vil du dele den her?
Mange hilsner AH


Forfatter: gæst - DATO: 20. MAR.

Hej AH!
Tak for hurtig respons. Jeg vil komme tilbage med forklaring på div. skavanker, men mht. min hævelse, så betragter jeg det lidt som et alderstegn. Min gyn. har skrevet til mig, at et årligt kontrolbesøg vil være passende i min situation, så det vil jeg lige gå og tænke lidt over.
Og så fik jeg pludselig lyst til at give dig et par råd. Hvis jeg var dig, ville jeg ikke dele vand med andre. Så mht. din ryg kunne det være en god ide at anskaffe dig en ribbe.
Mindre kan gøre det f.eks. et sportselastik, hvor flg. øvelse er rigtig god.
Sid på gulvet med let bøjede knæ. Sæt elastikket om fødderne, træk skuldrene nedad, og sug maven ind. Træk begge albuer bagud til dine hænder rammer ribbenene lige under brystkassen. Før hænderne tilbage til udgangsstilling. Pust ud, når du trækker albuerne bagud! Start i det små og med pause indimellem.
Det var et lille sidespring, men måske du kan bruge det.
I øvrigt kan jeg lige fortæ
Log in eller Registrér for at kommentere.