Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

tråden fra det gamle forum del X

Redigeret 5 juli, 2008, 05:20 i Lichen Sclerosus
Fortsat:
Det du skriver om, Doxepin, er et antidepressivt middel. Sagde din læge hvad det skulle gøre godt for? Ellers må du bede om en ordentlig forklaring.
Hvis du har lyst kan du skrive til mig på lichensclerosus@ofir.dk . Jeg er uddannet i sundhedsvæsnet, og ved ret meget om denne lidelse, foruden jeg jo også har den selv, fik diagnosen for 6 år siden. Hvis du er interesseret i at mødes med ligesindede på et tidspunkt er du også velkommen. Jeg har planer om at samle de som har lyst her fra Netdoktor debatten engang i foråret. Bor i Københavnsområdet.
Hilsen AH

Forfatter: pigen 23 - DATO: 05. FEB.

min læge fortalte at det var en creme der ville gøre så det ikke ville klø så meget.
Jeg prøvede selv og slå den op på nettet, men det eneste der kom op var som du siger noget om antidepressivt.
Og det jo ikke lige det jeg skal bruge.
Men er startet kuren idag så må jeg se om det hjælper.
Jeg gemmer din mail, så hvis der er noget kan det godt ske at der kommer mail fra mig.
ang og mødes i foråret lyder som en god ide.


Forfatter: gæst - DATO: 10. FEB.

Hey!

Kom til at tænke på AH at du flere gange har henvist til at fortsætte snakken på din mailadresse. Men er det ikke bedre at tage debatterne her på forum. Vi vil jo alle gerne vide mere om sygdommen, behandlingen, generne og sideeffekterne...og det virker som om du ved en masse som den slags, som vi alle måske kan bruge lidt af. Man kan jo så selv sortere i hvad der er relevant eller ikke så relevant for en selv....

Bare en tanke:-)....

Forfatter: gæst - DATO: 10. FEB.

Jo, du har ret, det meste i denne debat er jo interessant for alle implicerede. Grunden til, at jeg har en særlig mail-adresse til emnet er, at jeg oprindelig indrykkede en annonce i Politiken under "Kom frit frem", for at have nogen at dele med. Jeg har beholdt denne adresse, for nogen gange er der faktisk nogen, som gerne vil være helt anonyme og private, og så er den mail jo god. Jeg har også tænkt mig at bruge den til tilmelding, når jeg på et tidspunkt vil samle en gruppe. Desværre trækker det lidt ud, da jeg for tiden, oven i alt det andet, også er plaget af en diskusprolaps, som er ved at tage livet af mig. Men det bliver til noget, det lover jeg!
Mange hilsner fra AH

Forfatter: gæst - DATO: 27. FEB.

Hvor er det 'fantastisk' at jeg helt tilfældigt kommer ind på denne her side. I mange år jeg har prøvet at finde lidelsesfælder med vores sygdom på nettet.
Lidt om mig selv fik konstateret LS for 8 år siden da jeg var 27 og ventede mig første barn.
Jeg er også blevet opereret pga. af forsnævring. Desuden et jeg nu for 8. gang blevet opereret for kræft som følge af sygdommen i mine snart forhenværende skamlæber. Jeg er åbenbart i blandt statistikken af de 3-5 % der kan få kræft.
Jeg troede jeg fik kræft hver gang jeg blev gravid (2 piger) - har hele tiden troet det havde noget at gøre med hormoner og graviditet. Min læge på Herlev sagde at det intet havde på sig, men efter min sidste fødsel blev jeg steriliseret, da jeg ikke turde få flere børn. Desværre viste det sig at det intet havde på sig. Jeg er sidst blevet opereret i december 2007.
Så piger husk at gå til kontrol!

Jeg synes det er meget svært at leve med den sygdom og især den risiko jeg åbenbart har for at få kræft.
Er der nogen af jer der har prøvet nogen alternativ behandling? Har tænkt mig at gå til en biopat - er der nogen der kan anbefale en? Eller noget andet?
Er et andet sted I har oprettet som man kan skrive sammen?
mange venlige hilsener
Mor til 2 i København

Forfatter: gæst - DATO: 27. FEB.

Hvor var det godt du fandt herind. Det er skønt at kunne skrive med lidelsesfæller, for denne specille sygdom har så mange facetter og konsekvenser, så kun der har den kan sætte sig ind i det.
Prøv at læse nogle af de mange indlæg. Der er bl. a som har haft godt held med behandling hos en antroposofisk læge i Århus, og føler sig helbredt. En anden han noget med pebermynteolie, som jeg synes lyder lidt mere mystisk, men hvem ved? Selv skriver jeg herunder under navnet AH.
Jeg har haft diagnosen i 6 år, og lider under det på alle måder. Der er så mange ting i livet, som man må sige farvel til pga det.
Jeg er rimelig velorienteret, da jeg selv arbejder i sundhedvæsnet, og som jeg også skriver andre steder planlægger jeg at samle en gruppe her i foråret på et tidspunkt. For tiden er jeg dog sat lidt ud af spillet pga en diskus der driller, men jeg vender helt sikkert tilbage med en invitation inden for en overskuelig fremtid.

Hej igen


Forfatter: gæst - DATO: 28. FEB.

Jeg må nok sige, at jeg faktisk har haft lidt optur siden i går da jeg fandt 'jer'!?
Jeg har jo hele tiden fået at vide at jeg er lidt speciel og at det især er kvinder i overgangsalderen der kunne få LS.

På den anden side har jeg heller ikke kunnet forstå at jeg skulle være SÅ uheldig at være den eneste kvinde i hele Danmark med den sygdom og som
Log in eller Registrér for at kommentere.